ביבי & איווט לנצח

השניים האלה מכירים אחד את השני מעומק הקישקע, אחד יודע בדיוק מה השני רוצה

אביגדור, "אני בוודאי לא מושלם", ליברמן. "שקול - זו מילת המפתח לכוונות ולתוכניות של ליברמן בביטחון" אומרים כמה, בודדים, שמכירים באמת אותו ואת נתניהו מלפני ולפנים וכבר הרבה שנים. "הכי חשוב לו להיתפס כראוי. ראוי בפני העם והעולם. ראוי, שקול, ענייני, תכליתי. לא מתכופף - לא מתפרץ, לא מבוהל - לא ספונטני. פרגמטי זו המילה המועדפת עליו. אתם כולכם עוד תאכלו את הכובע".

בתוך מערכת הביטחון? "כותרת השבוע היא 'אלם והלם בקריה'. הם מ ב ו ה ל י ם. הראש באדמה. אבל מהר מאוד הוא יהיה הכי-האיש-שלהם, יילחם בכוח את מלחמתם, יתהפך להם מול העיניים. ליברמן ואייזנקוט, שלא מבין איך זה קורה דווקא לו, עוד יהיו החברים הכי טובים. אחים לנשק ולתקציב. וכדאי למשה כחלון לשים בצד עוד כמה מיליארדים, אם יש לו ואם אין לו, כי מה שהוא חתם עם בוגי יעלון זה נחמד, אבל ליברמן לא יוותר על הדובדבנים שהוא יחלק לחברה'". (הערה: בהסכם הקואליציוני חתם ליברמן, לדרישת כחלון ונתניהו, שהוא מחוייב להסכם התקציב כחלון-יעלון. על כך נאמר: אז מה אם הוא חתום?)

נתניהו את ליברמן? "איך נתניהו אמר אתמול: 'לפעמים בסערת הוויכוח נאמרו דברים שלא היו צריכים להאמר'. אז עוד יהיו המון סערות וויכוחים וייאמרו הרבה דברים שלא צריכים להאמר. כאלה הם. אוהבים ושונאים. הם רבי-מומחים אחד של השני. שרה לא מכירה את ביבי ואלה לא מכירה את איווט כמו שהשניים האלה מכירים אחד את השני מהבטן, מעומק הקישקע, אחד יודע בדיוק מה השני רוצה".

מה כל אחד מהם רוצה? "או, אז ככה: ליברמן רוצה לשים אצבע משולשת בעין של האמריקאים, האירופאים והשמאלנים בישראל. הוא יהיה הפוך מכל מה שהם לכלכו עליו, וייתן להם לזחול אליו. בקיצוניות, בשאיפה, בחזון - הוא היה רוצה בבגרותו את הלגיטימציה של שמעון פרס בזקנתו. איווט רוצה להיות ראש הממשלה אחרי ביבי. מאז 1997 הוא יודע בדיוק את המסלול להגיע לזה - זה לא הלך חלק, היו כמה מהמורות קשות בדרך, אבל עכשיו הגיע לישורת הלפני אחרונה. זה ייקח עוד כמה שנים.

"וביבי - אחרי שהשיג את דוד בן גוריון באורך הקדנציות וניצח את הנשמה של המפאיניקים, הוא רוצה להישאר הראש גם בממשלה הבאה, שתקום אחרי הבחירות הבאות ב-2018, לשבת על הכיסא רק חלק מהקדנציה, ואז לקראת ה-28 ביולי 2021 - כשראובן ריבלין יסיים שבע שנים בנשיאות - להיבחר ולהיות הנשיא הבא של ישראל. על הדרך הוא יפנה לליברמן את הכיסא. ביבי יחליט בתיאום עם איווט מתי לפרוש כדי להתמודד על הנשיאות וימסור את הממשלה לידי החבר אביגדור, אחרי זמן יהיו בחירות ונראה...".

מה עם המצפים האחרים? הממתינים בפנים ובחוץ להתמודד על הכיסא? "נו, אם הם עוד מקווים אז הם במינימום מאותגרי-נפש. 'האויבים' - מנהיגים-בעיני-עצמם של הימין והימין-מרכז שמפנטזים להיות ראש הממשלה - היו ונשארו משותפים לשניהם. מעכשיו זה יהיה עוד יותר חריף. כי כשביבי ואיווט עובדים יחד - אין עליהם. על כך כבר נאמר במקורותינו: "יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו".

הזוג הנצחי. את הקאמבק (בפעם המי-יודע-כמה) של הזוגיות החדשה המאושרת והמצחקקת (בדרך למריבה הסוערת הבאה) נלווה בזמזום ושריקה: "של מי האדמה, האוויר והים? / של מי העולם? / של מי הזהב והיהלומים? / למה התן מיילל בכרמים? / איך האביב יודע שהגיע הזמן? / ולאן האניות מפליגות? / לאן? / למה יש מלחמות וכאב? / למה אלוהים לא מתערב? / למה כשאת כאן זה עושה לי טוב? למה יש אנשים שחיים ברחוב? /

מי אוהב אותך יותר ממני? / מי מצחיק אותך כשאת עצובה?/ עד מתי תהיי שלי? ולמה את שותקת?"(ארקדי דוכין ומיכה שטרית).

stella-k@globes.co.il