יאיר לפיד המשופר

יהיה מאוד קל להרכיב ממשלה איכותית שתהיה מבוססת על רשימתו של לפיד ובראשותו

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

כאשר נכנס לפוליטיקה, לא נתתי הרבה קרדיט ליאיר לפיד. הכהונה שלו כשר האוצר הייתה, ובכן, לא טובה ולא רעה, אלא בעיקר מיותרת. היו לו המון כוונות טובות, אבל מעט מאוד כישורים וניסיון למימושן. היו לו גם כמה מהלכים מאוד מתקדמים ומקדמים, שאת רובם טורחת הממשלה הנוכחית להעלים מהעולם. אבל בסך הכול השותפות בממשלה לא היטיבה עם לפיד, גם לא אתנו, וזה התבטא בתוצאות הבחירות.

ההפתעה הגדולה

לאחר הבחירות, כאשר נדחף לאופוזיציה, חשבתי שלפיד לא ימלא את התפקיד שהציבור הועיד לו, שהוא ימצא דרך כלשהי לברוח ולחזור לעיסוקיו המהנים והמכניסים בתחום הבידור. כאן באה ההפתעה הגדולה, מכל מקום בשבילי. האיש שינס את מותניו והמשיך לעבוד ביתר שאת. ההערכה שהוא מפונק ועצל התבדתה. הוא החל לחרוש את הארץ, הופיע במקומות הנידחים ביותר, עשה נפשות למפלגתו. הסבלנות האין סופית שלו לאנשים הפתיעה, לפחות אותי.

הרשימה האיכותית ביותר

היום (א') התבשרנו על הצטרפותו של ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ אל רשימתו של לפיד. למה זה חשוב? מכיוון שאיש המשטרה המצטיין מצטרף אל הרשימה האיכותית ביותר כיום בכנסת, אותה בנה לפיד. לא תמצאו ברשימת "יש עתיד" אנשים של כלום, שמספרם הולך ורב בכנסת. לא סביר שרשימתו תכניס לכנסת אי-פעם מישהו שדומה במשהו לאורן חזן (וגם לא לאביו יחיאל, "המוח" הידוע).

התאיידותו של כחלון

הוא הוכיח, לפיד, כי אינו חושש מאנשים איכותיים, אלא להפך, הוא רוצה אותם אצלו. ההפך הגמור מבנימין נתניהו שאנשים איכותיים, ובוודאי מצפוניים, מהלכים עליו אימים והוא דואג להיפטר מהם. סגלוביץ. הוא עוד דוגמה לכך, ואף אחד כבר לא יתפלא אם בעקבותיו יבואו גם אבי גבאי, השר הפורש ממפלגתו של כחלון ההולך ומתאייד בהתמדה.

יהיה מאוד קל להרכיב ממשלה איכותית שתהיה מבוססת על רשימתו של לפיד, ובראשותו. חשוב לדעת זאת כאשר ממשלת נתניהו מגיעה כנראה אל סוף דרכה.

הגיבור של מדורי הספורט

120 דקות (כולל הארכה) שיחקה אתמול ריאל מדריד נגד אתלטיקו מדריד בגמר גביע ליגת האלופות. המשחק הגיע להכרעה בבעיטות עונשין מ-11 מטרים (פנדלים). כל חמשת בועטי ריאל הבקיעו. ביניהם רונאלדו. אבל הוא היה האחרון. לכן הוא מוכתר במדורי הספורט בארץ ובעולם כגיבור המשחק. למה הוא יותר גיבור מכל אחד מארבעת המבקיעים האחרים? במיוחד שבמשך 120 הדקות שקדמו לפנדלים היה רונאלדו אחד השחקנים הגרועים והבלתי מורגשים במגרש? כי לפרשני הספורט חוקים משלהם, לא חכמים, שבגללם אני לא מסוגל לקרוא את המדורים שלהם, ואני צופה במשחקים בטלוויזיה ללא הסאונד. מומלץ מאוד.