עליות בסיום המסחר בבורסה; אל על המשיכה בתיקון

נעילה חיובית בבורסות אסיה; יציבות באירופה ■ היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל ה-Memorial Day ■  שותפויות "לוויתן"  חתמו על הסכם ענק לאספקת גז טבעי מול חברת IPM באר טוביה בהיקף כולל של כ-3 מיליארד דולר ■ מניית פוקס צוללת 7% לאחר פרסום דוחות כספיים חלשים

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ב') בעליות שערים שגם חתמו את יום המסחר וזאת על רקע המגמה החיובית שחתמה את המסחר בשוקי העולם בסוף השבוע. המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות שערים, בעוד באירופה מתנהל המסחר ביציבות עם נטייה לעליות. בניו-יורק לא יתקיים היום מסחר לרגל ה-Memorial Day.

 

המשקיעים בעולם נושאים עיניהם לעבר שני אירועים מרכזיים שעלולים לגרום לתנודות חדות בשווקים הפיננסים: החלטת הריבית של הפד ב-16 ביוני וכשבוע לאחר מכן משאל העם שיכריע האם בריטניה תישאר באיחוד האירופי. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-35% להעלאת ריבית ביוני, זאת לאחר שיו"רית הפד ג'נט ילן שמרה על עמימות בנאום שנשאה בסוף השבוע, ורק ציינה כי יהיה זה נכון להעלות את הריבית בחודשים הקרובים. לגבי בריטניה, בכל יום צצים כלכלנים נוספים שמזהירים כי לפרישה של המדינה מהאיחוד האירופי יהיו השלכות חמורות על הכלכלה העולמית.

על רקע נתוני התמ"ג החלשים שפורסמו לאחרונה והצביעו על קצב צמיחה שנתי של 0.8% ברבעון הראשון, באוצר שוקלים להכריז על מהלך חירום לעידוד הצמיחה, שיאפשר חריגה מתקרת ההוצאה המותרת ויסייע בסגירת הבור הגדול שנוצר בתקציב המדינה. בעוד רה"מ והחשבת הכללית תומכים בהגדלת הגירעון במטרה לעודד את הצמיחה, אנשי האוצר מתנגדים בתוקף למהלך שכזה. (לסיפור המלא).

מניות הגז בלטו במסחר לאחר שאתמול הודיעו שותפויות "לוויתן" על הסכם ענק לאספקת גז טבעי. החוזה נחתם מול חברת IPM באר טוביה לתקופה של 18 שנה ובהיקף כספי כולל של כ-3 מיליארד דולר. נציין את דלק קידוחים , אבנר  ורציו . (לסיפור המלא).

 

קבוצת דלק  דיווחה היום על צניחה של 60% ברווח הנקי ברבעון לרמה של 85 מיליון שקל, זאת ביחס לרווח נקי של 210 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה ירדו ב-17% ל-1.289 מיליארד שקל ברבעון הראשון.

בריינסווי  נסחרה תחת לחץ על רקע הודעת הפרישה של המנכ"ל גיא איזיקיאל, בתום שנה בתפקיד. במקביל, החברה פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות ודיווחה על גידול בהכנסות ל-2.048 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 1.273 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ירד לרמה של 1.06 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1.71 מיליון דולר.

מניית אפריקה  המשיכה להיסחר תחת לחץ זאת לאחר שאפי פיתוח דיווחה כי הבנק הרוסי VTB הודיע לחברה בת שלה, אפי פיתוח, כי בכוונתו לפרוע באופן מיידי של ההלוואות כלפיו ולהשתלט על שלושה מנכסיה המרכזיים במוסקבה בתמורה לביטול חוב של כ-614 מיליון דולר. הנכסים כוללים את קניון אפימול, בניין המשרדים אוזרקובסקיה III ומלון אקווה מארין.

אתמול דיווחה פוקס  על ירידה של כ-2.5% בהכנסות ל-309 מיליון שקל. בשורה התחתונה החברה עברה להפסד נקי של 19.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 942 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.