השר חיים כץ מגיב לחקירה: "לא עשיתי דבר שאינו במסגרת החוק"

לאחר שנחקר ברשות ני"ע בחשד שרכש מניות וגרף רווח כספי גדול תוך שימוש במידע פנים, מגיב שר הרווחה לראשונה לחשדות נגדו ■ "אני לא חושב שאני צריך לקחת עורך דין"

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

שר הרווחה מגיב לראשונה לחשדות נגדו: השר חיים כץ (ליכוד) אמר אתמול (א') כי "אני לא חושב שעשיתי משהו שלא כשורה". כץ אף הכחיש כי רכש מניות כבר בהיותו שר הרווחה.

"אני לא חושב שאני צריך לקחת עורך דין", הוסיף. "אני מצפה שבימים הקרובים תמצה רשות ניירות ערך את החקירה. זה בסדר שהם חשבו וחקרו, זה לגיטימי, אבל גם להם יתברר שלא עשיתי שום דבר שהוא לא במסגרת החוק".

לפני כשבועיים נחשף כי כץ נחקר על-ידי רשות ניירות ערך בחשד שעשה שימוש במידע פנים לצורך רווח כספי. יחד עימו נחקר גם היועץ הפיננסי מרדכי בן-אריה.

על-פי החשד, בן-אריה רכש את מניות חברת נצבא, לה הוא נותן שירותי ייעוץ, טרם פרסום דיווח אודות מיזוג הפעילות של נצבא ואיירפורט סיטי, שגם לה הוא מייעץ. הוא אף העביר את המידע לכץ, שרכש את מניות נצבא טרם הדיווח לבורסה, כנדרש בחוק. 

החשדות נוגעים ליולי 2015, תקופה בה כץ כבר כיהן בתפקיד שר. כץ רכש מניות ביותר ממיליון שקל, ובימים שלאחר העברת הדיווח לבורסה, עלתה המניה ב-23%. על-פי החשד, בעקבות פעילות אסורה זו גרפו החשודים, בן-אריה והשר כץ, רווחים כספיים אסורים בסך כולל של כ-290 אלף שקל.

בן-אריה ידוע כמקורב לאיש העסקים קובי מימון. מימון הוא חבר קרוב גם של שר האוצר משה כחלון, ועל-פי הפרסומים הוא מחזיק חלקים בחברת ישראמקו, שיש לה אחזקות במאגר הגז "תמר".

לכץ ומימון יש קשרי חברות קרובים, וכץ גם מחזיק במניות של ישראמקו, בהיקף של עד 50 מיליון שקל, על-פי דיווחים. בשנת 2009 נפתחה בדיקה ברשות לניירות ערך, כשעלה חשד כי כץ קנה מניות של החברה עוד לפני שהיה דיווח רשמי על גילוי הגז, וגם במקרה הזה גרף כץ רווח מאוד גדול. התיק הזה נסגר.