מה בלבלת לנו את המוח, בנט?

אתה באמת חושב שאם הקבינט היה מעודכן, מלחמות היו מסתיימות יותר טוב?

נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי
נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי

מה זה היה, נפתלי בנט? במשך ימים החזקת את המדינה במתח, ובסוף אתה גומר את העניין עם הפשרה של ליצמן? בשום אופן לא אוכל להאמין שאתה מאמין כי הפשרה הזאת מהווה מענה לדרישות שלך. כי אתה, אני מקווה, לא תמים. אני מניח שאתה מבין כי ליצמן נתן לך ולנתניהו סולם, אבל לא את מה שרצית.

ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) יעדכן את חברי הקבינט בהתפתחויות מדיניות וביטחוניות? הדבר הטוב היחיד שיצא מזה הוא שגרמת לליצמן לצחוק. "היה קצת מצחיק", אמר שר הבריאות על מאמצי הפשרה שלו.

אחרי ה"פשרה"

אותי זה לא מצחיק. ראינו אדם המחשיב עצמו מועמד לראשות הממשלה, המתיימר להבין בענייני ביטחון, ראש מפלגה המבזה את עצמו ואת הציבור עם איזה מהלך שרבים לא הבינו את פשרו ותכליתו. תגיד לי ברצינות, בנט, אתה באמת חושב שאם הקבינט היה מעודכן, מלחמות לבנון ועזה היו מסתיימות טוב יותר? זה מה שאתה טוען, אבל אתה באמת מאמין בזה? אתה באמת חושב שעכשיו, כשיהיה לקבינט "מעדכן" בדמות ראש המל"ל, או מי שזה לא יהיה, אם יהיה - עכשיו מצבנו הביטחוני משופר לעומת מה שהיה? יש פה שתי אפשרויות. אם אתה לא מאמין, אז מה בלבלת את המוח? ואם אתה כן מאמין, אז קיימת אצלך בעיה חמורה של שיקול דעת, שאולי פוסלת אותך מחברות בקבינט.

 

מה שהקבינט יידע...

אגלה לך משהו, בנט: ככל ששרי הקבינט יידעו יותר, כך גם האויב יידע יותר. כי השרים, שבהחלט דואגים לבטחון המדינה, דואגים גם לעצמם ולמפלגתם. יש להם עתונאים שהם מדליפים להם, לפעמים גם את הידיעות החסויות ביותר. כמעט כל מה שהקבינט יידע - גם הציבור יידע, וכמובן שיידעו גם גורמים עוינים.

השוקולד של נתניהו

לא שמעת על ההדלפות, בנט? או שאתה עושה את עצמך? הקשב היטב: קבינט זה לא משהו ערטילאי. זה אנשים. וכיום ישנם בכנסת אנשים רבים שככל שיידעו פחות, כך ייטב.

מזל גדול שראש הממשלה סירב לגחמה התמוהה שלך. הוא נתן לך חתיכת שוקולד כדי לסתום לך את הפה, אבל השוקולד, כידוע, הוא ממתק שנמס והולך.

כל הכבוד לך, בנט. הצלחת להפוך את בנימין נתניהו למבוגר האחראי. ועכשיו לך לבית הכנסת להתיר את שבועתך ש"לא אתן שהקבינט לא יידע מה הולך בביטחון". כי בכך שקיבלת את פשרת ליצמן, מעלת בשבועה הזאת. אבל אני די בטוח שתומכיך יסלחו לך.