מנכ"ל ביג: "רווחיות השוכרים בקניונים נשחקת בשל המבצעים"

איתן בר-זאב: "אצלנו העומס על השוכרים ירד - הפדיון שלהם עלה, ושכר הדירה לא השתנה" ■ ביג נהנתה משיערוכי נכסים ורווחי חברות כלולות

מנכ"ל ביג , איתן בר זאב / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל ביג , איתן בר זאב / צילום: תמר מצפי

צעדי ההתרחבות של חברת הנדל"ן המניב ביג  באים לידי ביטוי בדוחות הרבעון הראשון שלה ל-2016, עם קפיצה של 19% בהכנסותיה, שהצטברו ל-130 מיליון שקל, לצד זינוק של 166% ברווחיה שהגיעו ל-95 מיליון שקל, אחרי שהחברה נהנתה גם משיערוכי נכסים וגם מרווחים של חברות כלולות. את הצמיחה בהכנסות מייחסים בחברה בעיקר ל-3 מרכזים חדשים בישראל שלא פעלו ברבעון המקביל אשתקד - בדרום באשדוד, ובצפון בירכא ובצ'ק פוסט.

עוד תרם להכנסות איחוד חברת קניאל תעשיות, המחזיקה ב-75 דונם בפתח-תקווה ובכפר-סבא, שהחזקותיו של השותף לשעבר אהוד בן-ש"ך נרכשו על-ידי ביג בחודש פברואר האחרון תמורת 37 מיליון שקל ופירעון הלוואת בעלים של 23 מיליון שקל.

נוסף על כך, בתקופת הרבעון הראשון נהנתה ביג מצמיחת שווי נכסיה בארה"ב, שקוזזה באופן חלקי בירידה בשווי הנכסים בהשפעת מדד המחירים לצרכן השלילי.

הרווח התפעולי הנקי של ביג (NOI) צמח ברבעון הראשון ב-21% והגיע ל-126 מיליון שקל, ותזרים המזומנים השוטף הריאלי שלה (FFO) לפי גישת ההנהלה קפץ בתקופה זו ב-42% ל-64 מיליון שקל.

פעילותה של ביג, שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי (לשעבר בעלי חברת המים מי עדן), מתרכזת במרכזים מסחריים פתוחים בישראל ובארה"ב, ובסך-הכול היא מחזיקה ב-48 נכסים פעילים, 22 מהם בישראל, בתפוסה של קרוב ל-100%, ו-26 בארה"ב, שם שיעור התפוסה עומד על כ-93%. מניית ביג טיפסה ב-15% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של 2.8 מיליארד שקל.

איתן בר-זאב, מנכ"ל ביג, אמר היום (ג') כי "במהלך הרבעון הראשון מצב השוכרים בנכסים שלנו השתפר, משום שהעומס עליהם ירד, כלומר, הפדיון שלהם עלה, ושכר הדירה לא השתנה. עומס דמי הניהול ודמי השכירות נמוכים אצלנו יחסית לקניונים, שם עלויות הניהול גדולות יותר, וזה אחד היתרונות שלנו מולם".

לדברי בר-זאב, "כמגמה, לשוכרים נהיה קשה יותר, משום שהרווחיות הגולמית שלהם נשחקת בעקבות העמקת הנחות ומבצעים, ואצלנו אחוז העומס הקיים עליהם נמוך יותר מהמתחרים".

לגבי המשך הפעילות של ביג הוסיף בר-זאב כי בארץ ביג מקדמת פרויקטים משמעותיים בצומת גלילות שבסמוך להרצליה, באשקלון וביהוד, במקביל לקידום תוכניות על הקרקעות של מפעל קניאל.

לדבריו, "בקרקע בכפר-סבא העירייה כבר אישרה תוכנית פינוי ושינוי תב"ע לייעוד של מגורים, ואו שנעשה שם קומבינציה, או שנממש אותה בהמשך".

לגבי השוק האמריקאי ציין בר-זאב כי "מבחינת הצמיחה פנינו נשואות לשם".

תוצאות ביג
 תוצאות ביג