קבוצת חג'ג' זכתה במגרש ל-212 דירות בת"א ב-389 מ' ש'

בהצעתה, גברה חג'ג' על הצעות של חברות אחרות ובהן גינדי החזקות, קרן ריאליטי ונתנאל גרופ ■ המחיר ששילמה גבוה מאחר שתוכנית בניין העיר המאושרת החלה על המגרש מאפשרת הקמת שני בניינים בני 9 קומות ו-82 דירות סה"כ

המגרש ברחוב איינשטיין / קרדיט: קבוצת חג'ג'
המגרש ברחוב איינשטיין / קרדיט: קבוצת חג'ג'

מחיר שיא למגרש בצפון תל-אביב: קבוצת חג'ג' זכתה היום (ד') בהתמחרות לרכישת מגרש ברחוב איינשטיין בשכונת הגוש הגדול בתל-אביב המיועד להקמת 212 דירות מגורים תמורת 389 מיליון שקל לא כולל מע"מ. חג'ג' גברה בהצעתה בין היתר על הצעות של חברות אחרות שהתמודדו במכרז ובהן גינדי החזקות, קרן ריאליטי, נתנאל גרופ, וקבוצת משקיעים פרטיים שייצג עו"ד דורון אריאל.

המגרש ממוקם בפינת הרחובות איינשטיין ופרופ' יובל נאמן, במרחק של כ-100 מטרים מהגדר התוחמת את שדה התעופה שדה דב. מדובר במגרש ייחודי בשל שטחו הגדול שנאמד ב-7.3 דונם.

המחיר ששילמה קבוצת חג'ג' גבוה במיוחד, מאחר שתוכנית בניין העיר המאושרת החלה על המגרש כיום מאפשרת הקמת שני בניינים בני 9 קומות ו-82 דירות בסך הכל, מעל שתי קומות מסחר בשטח 1875 מ"ר עיקרי.

על-פי חוות-דעת של שמאי המקרקעין אריה קמיל, קיים פוטנציאל תכנוני להגדלת זכויות הבנייה במגרש, כך שיכלול 212 דירות בבניינים של עד 25 קומות ו-6,700 מ"ר שטחי מסחר. קמיל מזכיר את פינוי שדה דב כחלק מהפוטנציאל התכנוני הקיים, שכן עם פינויו תוסר מגבלת הגובה החלה היום על הבנייה בקרקעות הגוש הגדול.

הגדלת זכויות הבנייה צפויה לארוך מספר שנים, ותלויה באישור. אם תאושר, צפוי להיות משולם בגינה היטל השבחה בגובה של כ-150 מיליון שקל. יחד עם זאת, חג'ג' התקשרה עם חלק מבעלי קרקע, מה שלא דורש ממנה להעמיד תשלום על הקרקע בגין זה.

מדובר במגרש שנמכר במסגרת הליך פירוק שיתוף בין בעלי קרקע שלא הצליחו להגיע להסכמות ביניהם לגבי הבנייה על המגרש. בחודש נובמבר האחרון מינה בית משפט השלום בתל-אביב את עו"ד שי רוה ממשרד בועז רוה ככונס נכסים האמון על מכירת מגרש.

בין הבעלים במגרש: האדריכל טומי לייטרסדורף, האחים רן וגל בלינקיס, איש העסקים גיא אדרי, שופט בית המשפט העליון חנן מלצר ושופט בית המשפט המחוזי בנימין ארנון. 

מיקומה של הקרקע נחשב לאחד מהטובים ביותר לאורך רחוב איינשטיין, שכן היא ממוקמת במגרש המערבי ביותר, כך שהדירות שייבנו, ככל הנראה ב-4 מגדלים, ייהנו מנוף פנורמי ופתוח לים.

בשנת 2010 רכשה קבוצת חג'ג' את הקרקע הצמודה למגרש, עליה השלימה בנייה של 3 מגדלים וקומת מסחר כפולה (עלות הקרקע אז עמדה על סך של 101 מיליון שקל). הבניינים מצויים כיום לפני מסירת דירות.

בשנת 2013 רכשה הקבוצה מגרש נוסף בצידו השני של הרחוב, ברחוב איינשטיין 33 ב', במסגרת פירוק השיתוף של המקרקעין הנ"ל, תמורת כ-120 מיליון שקל. במקום ניבנים בימים אלה שני מגדלים וקומת מסחר כפולה.

שמאי המקרקעין רונן וגנר התייחס למחיר הזכייה ואמר: "המחיר הבלתי נתפס הוא ביטוי למצבו העגום של שוק המקרקעין. התנפלות הקבלנים על כל מגרש זמין לבנייה, כאילו הוא פיסת הקרקע האחרונה על הכדור הכחול, היא ביטוי למשבר ולאוזלת ידה של הממשלה בטיפול במשבר זה. העובדה שקבוצת חג'ג', שהיא מהחברות הקבלניות המכובדות והמחוברות למציאות הישראלית,הציעה סכום זה - משמעה שהקבוצה אינה מאמינה ביכולת השלטון המרכזי לעצור את עליית המחירים, אך מאוד מאמינה בנדל"ן כהשקעה הטובה במשק".