כחלון: כולם רוצים שניכשל - בנקים, קבלנים, פוליטיקאים

שר האוצר: "כולם הרוויחו במשך שנים מאות מיליונים על הגב של הזוגות הצעירים, כל מי שהיה יכול לקח מהכסף שלהם ביס"

גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור
גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר ויו״ר מפלגת כולנו, משה כחלון אמר הערב כי "השמועות והדיבורים על מהלך מדיני משמעותי באזור שלנו מבוססות הרבה יותר מאשר סתם רמיזות בעיתונים. יש אפשרות לתפנית משמעותית ברמה האזורית. אני קורא למחנה הציוני להצטרף לממשלה ולא להחמיץ את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנוצר. מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי"

שר האוצר, משה כחלון קיבל היום תעודת אזרח כבוד מראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר. בטקס שנערך בעירייה נאם שר האוצר והתייחס לאירועים הפוליטיים והכלכליים האחרונים.

 

"זה לא הזמן והמקום לפרט, אבל יש לנו אפשרות נדירה לתפנית משמעותית ברמה האזורית. כינונה של ועידה אזורית במסגרתה מיוצגים כלל בעלי העניין באזור, היא מתווה חשוב, רצוי וראוי. אני ומפלגת כולנו נתמוך בו ונקדם אותו בכל הכוח. ועידה כזו תשנה את כללי המשחק, תפתח אפיקים נוספים להתקדמות מדינית ויש בה בכדי להוציא את היחסים בינינו לבין שכנינו מהקיפאון בו הם נמצאים. מהלך כזה יהיה זרז משמעותי להרחבה נוספת של הקואליציה ואני לא חושב שהמחנה הציוני יוכל להימנע מלקחת חלק באתגר כזה.

"אני קורא להם להצטרף לממשלה. מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי. אני מכיר בחשיבותה של אופוזיציה במשטר דמוקרטי אבל יש כאן חלון הזדמנויות היסטורי וזה הזמן שלהם לתת יד למהלך".

עוד אמר כחלון כי הוא נמצא בקשרים הדוקים עם שרים ברשות הפלסטינית והוא עושה מאמצים לחזק את הכלכלה הפלסטינית. "אני נמצא ביחסים הדוקים ושוטפים עם השרים הבכירים ברשות הפלסטינית. אנחנו עושים מאמצים גדולים על מנת לחזק את הכלכלה הפלסטינית. אנחנו נמשיך ונחזק את היחסים בינינו לבין הפלסטינים ונשתית אותם על כלכלה בריאה. ניסיון העבר מלמד שהזרעים שמניחים במישור הכלכלי - מגיעים גם למישור המדיני והביטחוני".

כחלון התייחס גם לנושאים הכלכליים ואמר: "במשך שנים הקבלנים והיזמים קנו את כל הקרקעות ושמרו אותם. קרקע זה הדבר היחיד שהערך שלו הולך ותופח מבלי שעושים דבר. כולם הרוויחו במשך שנים מאות מיליונים על הגב של הזוגות הצעירים, כל מי שיכל לקח מהכסף שלהם ביס.

"תכנית מחיר למשתכן שמה למצב הזה סוף. בשנים הקרובות אף אחד לא יקבל את קרקעות המדינה למעט הזוגות הצעירים. בישיבות הקרובות של רשות מקרקעי ישראל נביא החלטה להאריך את תכנית מחיר למשתכן ב-3 שנים נוספות. צריך להגיד את האמת - הקבלנים, הבנקים וגורמים במערכת הפוליטית - כולם רוצים שניכשל, אבל זה לא יעזור להם, אנחנו נמשיך בה כל עוד אני שר אוצר במדינת ישראל.

הוכחנו כבר שאנחנו יודעים לריב אם צריך. אם צריך לריב עם גופים מונופוליסטים בשביל הזוגות הצעירים - נריב איתם״.

.