שבוע יבש גם בצפייה בטלוויזיה - "ארץ נהדרת" בראש

ירידה מפתיעה בממוצע הצפייה במהדורת השבת של חדשות 2

ארץ נהדרת / צילום: רועי ברקוביץ
ארץ נהדרת / צילום: רועי ברקוביץ

התוכנית "ארץ נהדרת" של זכיינית ערוץ 2 קשת הייתה התוכנית הנצפית ביותר בשבוע החולף. קרוב ל-855 אלף צופים התחברו אליה במה שמוגדר חלק מעונת הקיץ. בשבוע שהלך והתחמם וייבש מעט את סך הצפייה בטלוויזיה, הדומיננטיות בראש טבלת הצפייה הייתה בעיקר של קשת, שסיפקה מגוון ז'אנרים של תוכניות - החל בסאטירה, עבור בריאליטי של "בייק אוף" וכלה בסדרות המקור "יום האם" ו"סברי מרנן" הבלתי נלאית.

בעוד ש"בייק אוף" התייצבה על נתונים ברורים - שמגיעים לכל היותר ל-24% צפייה פושרים במשקי-בית יהודיים - מעניין לעקוב דווקא אחר מה שקורה ל"המירוץ למיליון" של רשת. בעוד שריאליטי האפייה של קשת הוא מותג חדש על המסך הישראלי, "המירוץ למיליון" הייתה התוכנית הנצפית ביותר בשנת 2015, וככל שהעונה מתקדמת ומשתתפיה נודדים לחו"ל, נראה שהיא לא משחזרת בינתיים את ההישג (וכמובן, עונה זאת היא עונת קיץ לעומת הקודמת שהייתה עונת חורף). המשדר הנצפה יותר מבין השניים ששודרו השבוע הסתפק ב-27.4% בלבד.

השבוע תקפל סופית קשת את "בייק אוף" מהמסך עם משדרי חצי הגמר והגמר, ותפנה את מסך הטלוויזיה שלה למותגים חדשים אחרים. לפי שעה, הם לא בתחום הריאליטי, אלא דווקא הדוקו ריאליטי - "קרב השפים הגדול", שבו יתחרו אייל שני ויונתן רושפלד זה בזה.

בעולמות החדשות נרשמה ירידה מפתיעה בממוצע הצפייה של מהדורת חדשות השבת של חדשות 2 - 17.5% צפייה במשקי-בית יהודיים, למרות נתונים גבוהים של "ארץ נהדרת". גם המגזין של 10 עם נתונים נמוכים מהממוצע - 8.2%. בליל שבת, אולפן שישי עם 14.5% צפייה, ו"שישי" של חדשות 10 נסוגה שוב ל-6%.

בתחום הדרמה - "יום האם" של קשת היא הנצפית בישראל עם 19.4% צפייה ו-565 אלף צופים בכלל האוכלוסייה, כ-100 אלף צופים יותר מ"בלתי הפיך" של רשת.

רייטינג
 רייטינג