צ'רלטון תשווק את זמן הפרסום במשחקי היורו שישודרו בערוץ 1

אפשרויות הפרסום בערוץ 1 מוגבלות, שכן גורמים מסחריים יכולים לפרסם בו רק חבילות חסות ■ צ'רלטון מתמחרת זמן פרסום קבוע מראש לכל משחק, ולא לפי הרייטינג

הגביע של יורו 2016 / צלם: רויטרס
הגביע של יורו 2016 / צלם: רויטרס

תוכן מוזל תמורת זמן פרסום יהיה גם הבסיס לשידור משחקי היורו בערוץ 1: את זמן הפרסום ב-7 משחקי היורו שצפויים להיות משודרים בערוץ תשווק חברת צ'רלטון.

אפשרויות הפרסום בערוץ 1 מוגבלות - גורמים מסחריים גרידא לא יכולים לפרסם בערוץ בצורה רחבה יותר מחבילות חסות, זאת בשונה מהערוצים המסחריים שבהם הבמה פתוחה לכל מי שישלם.

משחקי היורו ישודרו ב-3 ערוצים ציבוריים: בערוץ 2 בשידורי הזכיינית רשת ישודרו 12 משחקים, בערוץ 10 ישודרו 6 משחקים, וכאמור בערוץ 1 ישודרו 7 משחקים.

רשת משווקת את רוב זמן הפרסום שלה בעצמה, אך תמורת המשחקים היא שילמה כ-8 מיליון שקל. ערוץ 10 קיבל את המשחקים ללא עלות, אך חלק מזמני הפרסום שלו משווק על-ידי צרלטון; וגם בערוץ 1 יופקד שיווק זמן הפרסום בידי צ'רלטון.

בעוד שרשת משווקת את זמן הפרסום ביורו בשיטה המקובלת בשוק - עלות לנקודת רייטינג - הרי ששיטת השיווק של צ'רלטון מעט שונה. התמחור המוצע הוא על-פי חבילות פיקס, הכוללת בין היתר זמן פרסום קבוע מראש לכל משחק, ולא על-פי נקודות הרייטינג שהמשחק מגיע אליהן. המפרסמים מקבלים הגנה מסוימת, שכן לצורך חישוב עלות החבילה נלקח בחשבון הרייטינג הממוצע ממשחקים קודמים, וחישוב עלות החבילה נעשה לפי תחזית רייטינג כפול דקות פרסום.

אמנם בשוק חלק מהמפרסמים מתקשים לעכל את הפורמט השונה, אך על-פי הערכות גורמים בשוק המדיה, בסופו של דבר לא תהיה בעיה אמיתית למלא את זמני השידור, שכן בפועל הפער אינו מאוד גדול.

כאמור, יש שוני משמעותי באופן שבו בחרו זכייניות הטלוויזיה להתקשר עם צ'רלטון - אם כי כנראה שבבסיס אין שוני משמעותי מבחינת יחסי ההשקעה-רווח שיתקבלו. בערוץ 10 כאמור החליטו, ולא בפעם הראשונה, לא להיכנס להשקעות הדורשות מהם להכניס כעת את היד לכיס, אלא לקבל משחקים ולהשאיר את השיווק לצ'רלטון.

ערוץ 1 אמור לשדר שבעה משחקים מהיורו - חלקם הגדול נחשב לאטרקטיבי, בהם משחק הפתיחה, שני רבעי הגמר, שני חצאי הגמר והמשחק בין גרמניה לפולין.