סגוויי תובעת את סלקום: פרסומת מגחיכה ופוגעת במוניטין

יצרנית כלי התחבורה החשמלי הדו-גלגלי טוענת כי בפרסומת של סלקום מוצג הסגוויי ככלי לא בטיחותי ומסוכן, והתשדיר אף מהווה הפרת זכויות והתחזות ■ מסלקום לא נמסרה תגובה

סלקום. מתוך הווידיאו
סלקום. מתוך הווידיאו

חברת סגוויי (Segway), יצרנית כלי התחבורה החשמלי הדו-גלגלי, תובעת את חברת סלקום בכחצי מיליון שקל, וזאת בעקבות הפרסומת של סלקום TV שלטענתה מגחיכה את כלי התחבורה ופוגעת במוניטין של החברה. 

בפרסומת, נציין, מוצג "משיח" (השחקן אודי כגן), הפרזנטור של סלקום, שרוכב על כלי שהוא קורא לו סגוויי, נרדם באמצע הנסיעה ונופל לאגם - וזאת כביכול כי צפה ביותר מדי שידורי ספורט שרק לאחרונה נכנסו לסלקום TV.

בסגוויי טוענים כי הפרסומת מטעה את הציבור ומציגה מצג-שווא כאילו המכשיר המקורי אינו בטיחותי ומסוכן. בסגוויי טוענים גם כי מדובר בהפרת זכויות הקניין הרוחני שלה ובהתחזות.

בסרטון הפרסומת המתוקן סלקום החליפה את המילה "סגוויי" במילה "רכינוע". 

בסלקום בחרו שלא להגיב לידיעה. 

עו"ד סער גרשוני, שהגיש את התביעה בשם סגוויי יחד עם עו"ד גבריאלה שוורץ, אמר כי "ישנם אנשים שחושבים שסגוויי לא מבינים את ההומור של סלקום. חשוב שאותם אנשים יבינו שהמותג סגוויי, כמו מותגים מוכרים וידועים אחרים, מגלם בתוכו משמעות רחבה לקהל הרחב. משמעות זו נוצרה בעקבות השקעה אדירה של יצירתיות, שעות אדם וכן השקעה כספית לא מבוטלת. כך שזה לא מפתיע שכאשר פוגעים במותג, החברה יוצאת להגן עליו.

"נראה לי שגם חברת סלקום לא הייתה שותקת עם עסק כלשהו היה עושה שימוש לא מותר במותג שלה לצורך פרסום העסק ובמסגרתו פוגע במותג סלקום, או לא עלינו עושה שימוש במותג מתחרה כגון פרטנר או פלאפון תוך שהוא מכנה אותו סלקום. חשוב לזכור שכאן, מעבר להגחכה ולשימוש במותג ובסימן המסחר, סלקום הציגו חיקוי ולא מוצר מקורי, מה שמגביר את עוצמת הפגיעה בסגוויי".