עיריית ת"א וחלמיש ירכשו 60 דירות לדיור הציבורי בעיר

הרכישה תתבצע מתגמולי מכירת מגרש הגדנ"ע בדרום העיר ■ רשימת ההמתנה לדירות דיור ציבורי בת"א-יפו עומדת על כ-300 זכאים, כך שמדובר בבשורה לכ-20% בלבד

לאחר שנים של קיפאון ברכישת דירות לדיור הציבורי בתל אביב-יפו, כסף שהתקבל ממכירת מגרש הגדנ"ע בדרום העיר ישמש כעת לרכישת 60 דירות לדיור ציבורי בעיר. נציין כי רשימת ההמתנה לדירות דיור ציבורי בעיר תל אביב-יפו גדולה יותר, ועומדת על כ-300 זכאים, כך שאומנם מדובר בבשורה לכ-20% מהזכאים אך הדרך לפתור את מצוקת הדיור של כלל הזכאים עודנה ארוכה.

רכישת הדירות על ידי העירייה וחברת חלמיש המוחזקת על ידי העירייה והמדינה בחלקים שווים היא פרי הסכם שנחתם בין חלמיש למשרדי האוצר והשיכון בעבר, שקבע כי תקבולי המכירה של המגרש במתחם הגדנ"ע, בשכונת נווה עופר בדרום העיר, יופנו למטרה זו. נזכיר שהמגרש שווק במסגרת מכרז שפרסמה החברה הממשלתית לדיור להשכרה, "דירה להשכיר", לבנייה, תפעול ואחזקה של 350 דירות לשכירות ארוכת טווח, מכרז בו זכתה חברת אשטרום. ההצעה הזוכה של החברה עמדה על 121.5 מיליון שקל בעבור הקרקע, ולאחר קיזוז המיסים מגיע סכום זה לכ-100 מיליון שקל שיוקצו לטובת רכישת הדירות לדיור הציבורי.

מעיריית תל אביב נמסר היום כי: "הדירה הראשונה כבר נרכשה לאחרונה ברחוב מח"ל בשכונת כפר שלם ובמהלך השנה צפויה חלמיש לרכוש את שאר הדירות שיוקצו לזכאי דיור ציבורי על ידי משרד השיכון. כיום ממתינים בתל-אביב יפו כ-300 זכאי דיור ציבורי לפתרון דיור שנים רבות מדי עקב מחסור בדיור ציבורי ובאמצעות הסכם זה תוכל חלמיש לספק להם פתרונות דיור נוספים".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי  אמר היום כי: "העיר תל אביב-יפו מרכזת בתוכה מגוון אוכלוסיות בעלות צרכים שונים; אוכלוסייה אמידה ומבוססת לצד אוכלוסיות מעמד הביניים ואוכלוסיות חלשות. בתקופה שבה מלאי הדיור הציבורי מצטמצם ביותר מחצי והזכות לדיור נשחקת, ישנה חשיבות גדולה לצעדים מעין אלו, המגדילים את היצע הדירות ומקצרים באופן משמעותי את תור המשפחות הנזקקות הממתינות לדירה תוך צמצום משמעותי של רשימת הממתינים לדיור. אני מקווה שמקבלי ההחלטות בממשלת ישראל יאמצו דרך דומה כדי להגדיל את מצאי יחידות הדיור בצורה משמעותית בכלל מדינת ישראל, או לפחות להחזירה לרמה שהייתה לפני כעשור וחצי".