מישראל לכל העולם: מיזם ישראלי חדש ששווה להכיר

מיזם ישראלי חדש בשם ibox מסייע לעסקים ישראלים קטנים להיחשף ללקוחות מכל העולם, ועל הדרך גם מספק תשובה לחרם על ישראל - וכל זאת באמצעות "קופסאת הפתעות" מתוצרת הארץ ■ כל הפרטים בווידאו

יוזמה לעידוד היצוא הישראלי, iBox, סטארט אפ , בדרך לאקזיט / תמונה: וידאו
יוזמה לעידוד היצוא הישראלי, iBox, סטארט אפ , בדרך לאקזיט / תמונה: וידאו

מי מאיתנו לא אוהב לקבל הפתעות? יספר לכם את זה כל ילד שיוצא מיום הולדת כששקית הפתעה בידו. מסתבר כי גם בקרב המבוגרים הרעיון הזה עובד לא רע בכלל. לאחרונה הושק מיזם ישראלי חדש בשם ibox - קופסאות הפתעה ללקוחות מעבר לים ובתוכן מגוון מוצרים כחול-לבן. בסיס הרעיון הוא סיוע לעסקים ישראלים קטנים להיחשף אל העולם הרחב וגם להילחם בחרם על ישראל אבל בגישה קצת אחרת.

הכול התחיל כאשר אני ואשתי מאי, ששותפה גם כן לפרויקט, עשינו מנוי לקופסאות הפתעה עבור הכלב שלנו - קופסאות הפתעה הכוללות מוצרים לכלבים. הקונספט של קופסאות הפתעה נחשב למוצלח מאוד, בארה"ב בעיקר, אנשים נורא מתלהבים מזה, והרעיון היה לשלב בין משהו מוכר וקיים בהצלחה לבין הרצון להיאבק ב-BDS ובחרם על ישראל ולעודד רכישה של מוצרים מתוצרת ישראל, לתמוך בכלכלה הישראלית ועל-ידי כל אלה לעמוד בחזית ההסברה של מדינת ישראל בדרך יצירתית.

למעשה, מדובר במנוי לקופסת הפתעה "כחול-לבן", כשכל המוצרים בקופסה מיוצרים בישראל בדגש על עסקים קטנים, כאלה שאינם נגישים במיוחד לקהל הבינלאומי ונפגעים הכי הרבה מהחרם. בכל קופסה יש 5 מוצרים מקטגוריות שונות - מוצרי מזון ושתייה, ביגוד, טואלטיקה אמנות ועוד. הלקוח מצידו משלם סכום סמלי ומקבל עד הבית קופסה מלאה כל טוב, וספקי המוצרים נהנים מחשיפה לקהלים חדשים.

התחלנו בגיוס ראשוני של 55 אלף דולר באמצעות קיקסטארטר אשר מיועד לרכישת המוצרים הראשונים. מי שישתתף בגיוס דרך קיקסטארטר יוכל ליהנות מהקופסה הראשונה או ממספר קופסאות על-פי המנוי שירכוש.

המודל העסקי שלנו הוא פשוט - כל מנוי ל-ibox מקבל קופסת הפתעה מישראל על טהרת מוצרים מכל רחבי ישראל במחיר סמלי של 50 דולר לקופסה, הנחה משמעותית לעומת העלות האמיתית של המוצרים לו היה רוכש אותם בעצמו. הספקים זוכים לחשיפה של קהל פרו-ישראלי אליו לא זכו להיחשף עד כה, ואנו כיזמים נמצאים בתווך ויוצרים את החיבור הזה.

עד כה גויסו כ-35,000 שקל, שהם קצת יותר מ-60% מהיעד אליו אנחנו רוצים להגיע.

■ עומרי אקוניס, מייסד משותף ומנכ"ל ibox.