בזכות הביקוש בסין: גודייבה תעבור רף מכירות של מיליארד ד' ב-2017

החברה-האם של רשת השוקולד המובחר מתכננת הנפקה בבורסת לונדון בערך ב-2020

גודייבה / צילום: רויטרס
גודייבה / צילום: רויטרס

גודייבה, רשת חנויות השוקולד המובחר הגדולה בעולם, תעבור כנראה את יעד המכירות שלה ל-2017 של מיליארד דולר הודות לביקוש הגובר לממתקים מתוצרת בלגית באסיה, לפי מנכ"ל החברה-האם שלה.

גודייבה מתכננת לפתוח כ-190 חנויות ברחבי סין העממית עד סוף 2019, כאשר מוצרים חדשים סייעו להעלות את המכירות לשיא של 792 מיליון דולר בשנה שעברה, אמר צ'ם קרקאס, מנכ"ל החברה-האם פלאדיס, בראיון במטה החברה בלונדון. פלאדיס, שמכירותיה השנתיות הן 5.2 מיליארד דולר, מתכננת להנפיק את מניותיה בבורסת לונדון בערך בשנת 2020, אמר קרקאס.

"אנחנו צפויים לעבור את רף המכירות של מיליארד דולר לגודייבה עם היוזמה החדשה שהשקנו", הוא אמר.

יצרנית השוקולדים מתכננת גם לחזק את מעמדה הדומיננטי בחלקים נוספים באסיה, כאשר יריבתה השווייצרית לינדט אנד שפרונגלי קבעה לעצמה יעד של עקיפת גודייבה כיצרנית השוקולד המובחר הגדולה בעולם עד שנת 2020. פלאדיס, שהיא עצמה חברה בת לממתקים של יילדיז הטורקית, תתמקד בהנגשה של מותג גודייבה למספר גדול יותר של לקוחות, אמר קרקאס. בסין, 30% ממכירות גודייבה באים ממוצרים חדשים כמו מילקשייק עם פתיתי שוקולד וגלידות פרלינים רכות.

לפי קרקאס, יש מחסור במניות של יצרניות מזון בבורסת לונדון. גם החלטה על פרישה מהאיחוד האירופי של בריטניה בעוד כשבועיים, אם תהיה כזו, לא תשנה את התוכנית להנפיק את פלאדיס בלונדון. עם זאת, היא עלולה לשנות את יחסי הסחר של בריטניה עם האיחוד האירופי, מה שידאיג את פלאדיס, הוא הוסיף. "אני לא אזרח בריטי, אלא איש עסקים. אני מקווה שבריטניה תחליט להישאר באיחוד האירופי", הוא אמר.

יילדיז היא יצרנית החטיפים-ממתקים השלישית בגודלה בעולם אחרי קלוג ומונדלז אינטרנשיונל (יצרנית עוגיות אוראו). היא השלימה את רכישת גודייבה מקמבל סופ ב-850 מיליון דולר ב-2008. ב-2014 היא רכשה את יונייטד ביסקיטס הבריטית ב-3.3 מיליארד דולר.