לאומי ואגוד אחרי צניחה של 6.4% מתחילת השנה: קנו מניות

לאומי: מומלצת חשיפה מנייתית ממוצעת ■ אגוד: "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א סיימה אתמול בירידות שערים של 0.6% במדד המעו"ף, ובסיכום שבועי המדד המוביל ירד ב-1%. מתחילת השנה ירד המדד ב-6.4%, לאחר עלייה של כ-4% בשנת 2015.

למרות הירידות, בבנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם לקנות מניות, לשמור על חשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה, צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", לדבריהם.

הכלכלנים מציינים, כי בהתאם לדברי בנק ישראל בהודעות הריבית, המדיניות המוניטרית בישראל וגם בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון ביותר, בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. "ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות", הם כותבים.

עוד מוסיפים בבנק, כי נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. "נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש מאי מעלים חששות מהאטה בשוק העבודה שם, שהתאושש בשנים האחרונות באופן מהיר. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון - הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. הכרעות פוליטיות בבריטניה (משאל עם), ספרד (בחירות כלליות) ומאוחר יותר השנה בארה"ב, עשויות להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בטווח הקצר, כמו גם שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב".

בלאומי גם מציינים כי נתוני סחר החוץ של ישראל כוללים ירידה חדה ביצוא הסחורות בארבעת החודשים הראשונים של השנה. "התפתחויות אלו מקטינות להערכתנו את ההסתברות לתיסוף משמעותי בשקל. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית", לדבריהם.

 

אגוד: קנו מניות, צפויה תשואה עודפת לאורך זמן

גם כלכלני בנק אגוד ממליצים להמשיך ולקנות מניות, וטוענים כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן". הם ממליצים על השקעה סקטוריאלית תוך "תיבול" התיק בבחירה סלקטיבית של מניות - בחלוקה של 60% חו"ל, 40% ישראל.

מבחינת החשיפה הכללית למניות באגוד ממליצים על השקעה של 18% בתיק ההשקעות המייצג, ושל 32% בתיק הספקולטיבי, בהתאם לסיכון המתאים שכן התנודתיות צפויה להימשך לאורך זמן להערכתם.

בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית באגוד ממליצים על חלוקה של 61% בארה"ב, אירופה - 20% כאשר אנגליה נכללת בתוך חשיפה זו. אסיה ללא יפן - 7%, יפן 12%. לדבריהם מומלצת השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.

באגוד גם ממשיכים להמליץ להיחשף לדולר באמצעות האפיק המנייתי.