מנכ"ל טיב טעם: מקאן מחוץ למכרז הפרסום שלנו

למרות שמשרדי הפרסום LEAD ומנצ' הודיעו רשמית על פרישה ממכרז הפרסום של טיב טעם, אומר עדי כהן: המכרז פתוח בפני כולם, מי שמעוניין יכול להשתתף

סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי
סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי

המכרז על תקציב הפרסום של קבוצת טיב טעם הולך ומתברר כאחד הלא שגרתיים בענף הפרסום, שכבר ראה לא מעט מכרזים משונים: בעוד שמנכ"ל הרשת עדי כהן מצהיר לציטוט על החלטה שלא לשתף את משרד הפרסום מקאן תל-אביב במכרז ואומר "מקאן בחוץ" - הרי שבקרבת מקאן טוענים כי המשרד לא קיבל על כך הודעה רשמית.

בסביבת כהן טענו היום (ב') כי משרדי הפרסום LEAD ומנצ', אליהם כבר נשלחו בריפים, מתעתדים לקחת חלק במכרז, אבל מסתבר כי מסתבר כי המשרדים, שהודיעו בימים האחרונים לרשת כי הם פורשים מההתמודדות במכרז, לא הודיעו אחרת, וכרגע אין שום אינדיקציה שאומרת שהם חזרו בהם - מה שמותיר למעשה את גליקמן-שמיר-סמסונוב כמתמודד היחיד שקיבל עד עתה בריף ואכן מתכוון להתמודד. 

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוחלט בקבוצת טיב טעם להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום ליאו ברנט. לקבוצה היו בעבר מספר שיחות עם קבוצת מקאן, אבל לאור העובדה שמקאן טיפלו בתקציב מגה שעתידו לא היה ברור, לא חלה התקדמות ממשית, אבל היה ברור כי המשרד הוא מועמד חזק להתמודדות במכרז לכשיקרה. הקשר עם מקאן הוא קשר מקצועי, הנובע מעבודה משותפת עם מאור חן, מנכ"ל פעילות הדיגיטל של מקאן, עוד בתקופת היותו מנכ"ל חברת הדיגיטל אקליפטוס, שטיפלה בתקציב הדיגיטל של הקבוצה.

אחרי הפרידה מליאו ברנט החלו בקבוצת טיב טעם לנהל פגישות היכרות עם משרדי פרסום בשוק, אך נראה כי ההערכות ליתרון שיש לכאורה למקאן, בצד הנחות כי מדובר בתקציב הדורש משאבי כוח-אדם גבוהים על תקציב כספי לא מאוד גדול, גרמו לרוב המשרדים - בהם ברוקנר-יער-לוי ופרסום אברהם - להחליט כי אין להם עניין לקחת בו חלק.

בסופו של דבר נשלח בריף למשרדי הפרסום מקאן תל-אביב, גליקמן-שמיר-סמסונוב, LEAD ומנצ'. הבריף כלל דרישה למצגות קריאייטיב, אסטרטגיה ומיתוג ,ורק בסופו ניתן מקום להצעות מסחריות.

כאמור, בימים האחרונים פרשו רשמית שניים מהמשרדים, ועתה נראה כי הפרק האחרון בסאגה הזאת רחוק מלהיות גמור. 

תקציב הפרסום של הקבוצה כולל את המותגים טיב טעם ועדן טבע מרקט. לפני כמה חודשים רכשה טיב טעם את עדן טבע מרקט, לאחר שזו נקלעה למשבר. בטיב טעם הוחלט אז לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומיות, ותקציב עדן טבע מרקט הגיע אף הוא לליאו ברנט. 

בעבר עמד תקציב רשת טיב טעם לבדה על כ-10 מיליון שקל. ב-2014 היה התקציב כ-5 מיליון שקל, ואשתקד הוא צנח לכ-1.7 מיליון שקל בלבד. 

גם תקציב עדן טבע מרקט, שעמד בימיה הטובים על יותר מ-5 מיליון שקל, ירד בשנה שעברה לכ-2 מיליון שקל בלבד.