השמאל הטיפש

נתניהו לא אשם בפיגוע בשרונה, הבעיה היא הפרטנר - שלא היה ועדיין איננו

עמיר פרץ / צילום: איל יצהר
עמיר פרץ / צילום: איל יצהר

"אחרי כ-10 שנים שבהן נתניהו מכהן כראש הממשלה ניתן להצביע עליו כאחראי המרכזי לכך שפעולות טרור מתרחשות במרכז תל-אביב" - דברי ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) שלשום (שבת). זה באמת מעורר רחמים להיתקל באנשים האמורים להיות אינטליגנטים, ולשמוע מהם אמירות שמתאימות לאנשים טיפשים. איך זה קורה? כאשר אדם מכניס את מוחו לקופסה ונועל אותו עם תווית - שמאל/ימין. הקיטלוג הזה יוצר סיסמאות וניסוחים המוכתבים על ידי התווית, המשבשת את תפקודיו של המוח לבדוק, לחשוב, להעלות ספקות עצמיים.

תחילת הטיפשות

לא על נתניהו אני בא להגן כאן. אפשר היה לנהל טוב יותר את מדיניות החוץ שלנו, לפחות כך שלא נצא אחראים לכל הצרות של האזור. אבל להאשים את ראש הממשלה באחריות לטרור, זה למעשה לומר שישראל אחראית לטרור. הרציו של "אשמת" נתניהו הוא שאינו עושה מספיק, או בכלל, לקדם הסדר. הרציו של ההיגיון הזה הוא שאפשר להגיע עם הפלסטינים להסדר. וכאן מתחילה טיפשותו של השמאל: אחרי כל כך הרבה שנים ואכזבות, אתם עדיין מאמינים שהפלסטינים מוכנים ומזומנים, והבעיה היא אנחנו? אחרי כל כך הרבה שנים אתם עוד מאמינים שהדבר הזה תלוי בנו? שאם נתניהו ירצה, אז יהיה הסדר?

אולי השמאל אשם בפיגוע?

אפשר לומר גם כך: "אחרי כ-30 שנות שלטון שהיו של השמאל, ניתן להצביע עליו כאחראי המרכזי לכך שפעולות טרור מתרחשות במרכז תל-אביב". למה רק נתניהו? אם אין בעיה עם הפלסטינים, אז אפשר היה להגיע להסדר איתם הרבה לפני נתניהו. אלא אם כן שלטון השמאל, כמו שלטון נתניהו, לא היה מעוניין בכך? זה מה שאומר השמאל? אלא שגם זה, כמובן, לא נכון. הסיבה לכך שאין שלום הם הפלסטינים. לא מישהו ספציפי, אלא המנטליות הקורבנית שהשמאל עוזר להם לטפח. במקום לבנות את עצמם ואת מדינתם, כפי שאנחנו עשינו אחרי השואה, הם מעדיפים להסית ולהרוג. ולבוא בטענות. והשמאל צועק "בראבו, אתם צודקים", במקום לומר להם "תפסיקו כבר לבלבל את המוח עם מה שהיה לפני עשרות שנים, ותתחילו לבנות את העתיד שלכם מבלי לדרוש מאחרים לעשות זאת בשבילכם".

אשם הפרטנר שאיננו

מבחינתי, נתניהו צריך להיות מוחלף לא בגלל שאין הסדר עם הפלסטינים, אלא משום שהוא מסית, מלבה שנאה ומקיאווליסט חסר מעצורים. הוא מוכר את מעמדו הפוליטי תמורת חופשה חינם עם נוכל צרפתי. כל אלה הן סיבות להדחתו - ומה שיותר מהר. אבל לגבי הפיגוע בשרונה, נתניהו לא אשם כמו שאינו אחראי לפיגוע באורלנדו. וכמו שלא אשמים מנהיגים שהיו לפניו, כולל מהשמאל. כי הבעיה הייתה ונשארה הפרטנר - שאיננו.