בשורה לזכאי מחיר למשתכן: ניתן להוציא תעודת זכאות באינטרנט

למעלה מ-31 אלף משקי בית הוציאו אישורי זכאות לפרויקט "מחיר למשתכן" וההערכה היא שבעקבות הנגשת התהליך לקהלים רבים יותר גם מספר המבקשים תעודת זכאות יעלה

גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור
גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור

עוד לא הוצאתם תעודת זכאות למחיר למשתכן? כעת ניתן להוציא את הזכאות ישירות דרך האינטרנט ללא צורך להגיע פיזית למשרדי החברות הייעודיות.

לאחר חודשים ארוכים בהם תעודות הזכאות לפרויקטי מחיר למשתכן הונפקו רק במשרדי החברות המשכנות: עמידר, מ.ג.ע.ר ומילגם, מה שחייב את הזכאים להגיע פיזית למשרדי החברות, השיק משרד הבינוי והשיכון קישור לקבלת תעודת הזכאות ישירות מאתר האינטרנט של תוכנית מחיר למשתכן.
( www.dira.gov.il ).

מנתוני משרד הבינוי והשיכון עולה כי עד כה למעלה מ- 31 אלף משקי בית הוציאו אישורי זכאות לפרויקטי מחיר למשתכן ובמשרד מעריכים כי המספר יגדל משמעותית בחודשים הקרובים. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי: "השקת האפשרות האינטרנטית החדשה להנפקת תעודת זכאות, מהווה המשך ישיר לריכוז המאמצים של המשרד בשנה האחרונה בהנגשת המידע והפיכתו זמין לציבור. תחילה בהקמת אתר ייעודי המרכז את המכרזים הפתוחים, היקפי ההנחות, מפרטי הדירות, ולוחות הזמנים, המשך בהקמת מערכת חדשנית להרשמה אינטרנטית להגרלות וכעת -הנפקת אישורי זכאות דרך האינטרנט".

נציין כי גם לאחר הפעלת הרישום והוצאת תעודות הזכאות באתר, ניתן לעשות זאת גם במשרדי החברות המשכנות. במקביל, במקרים בהם נדרשים מסמכים מקוריים, לעיתים לא ניתן לקיים את התהליך באופן מקוון ואז יצטרכו הזכרים להגיע למשרדי החברות .

נזכיר כי רכישת דירה מוזלת במסגרת תוכנית מחיר למשתכן אפשרית לזוגות צעירים חסרי דירה ורווקים/רווקות מעל גיל 35, שלא הייתה בבעלותם דירה בשש השנים האחרונות.