ההסתדרות פורשת מ"השולחן העגול" עם האוצר והתעשיינים

ניסנקורן הודיע על ההחלטה לאחר שלטענתו האוצר מבקש לפגוע במעמד העובד ■  "אגף התקציבים צריך להבין שהעובד הישראלי הוא הפתרון ולא הבעיה" ■ "מי שחושב שהעובד בישראל הוא שק החבטות ימצא את ההסתדרות מולו במלוא עוצמתה"

משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי
משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע הערב כי ההסתדרות לא תיקח יותר חלק בדיוני השולחן העגול. לדבריו ההודעה מגיעה בעקבות "הצעדים והדרישות של אגף התקציבים באוצר, שכל מטרתם היא פגיעה במעמד העובד הישראלי. הדרישות שעלו הן בניגוד לדרך אותה מובילה ההסתדרות לשיפור מצב העובד הישראלי, בד-ובד תוך חתירה לשיפור השירות לאזרח".

הישיבה השנייה שהתנהלה במסגרת השולחן העגול הייתה סוערת על רקע חילופי דברים בין ניסנקורן למנכ"ל האוצר, שי באב"ד, וסגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג. בהסתדרות אומרים כי האוצר דורש ויתורים מצד העובדים על זכויות שצברו בשנים האחרונות ומציג זאת כצעדים מעודדי צמיחה.

ניסנקורן הוסיף כי "הגיעה העת שאנשי אגף התקציבים ישכילו ויבינו שהעובד הישראלי הוא המוצא והפתרון, ולא הבעיה. מי שחושב שהעובד בישראל הוא שק החבטות של אגף התקציבים טועה טעות מרה וימצא את ההסתדרות מולו במלוא עוצמתה. פקידי האוצר נמצאים כנראה במגדל השן ולא רואים שהשכיר בישראל מרוויח מעט מדי ועובד שעות מרובות מדי".