טראמפ מחרים את "וושינגטון פוסט": לא יחלק אישורי כניסה לעיתונאים

העיתון רב-ההשפעה שבבעלות ג'ף בזוס, בעלי אמזון: "גאים בסיקור שלנו"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקאי הפוטנציאלי לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אתמול (ב') כי יפסיק לחלק אישורי כניסה לעיתונאים מה"וושינגטון פוסט" לאירועי הקמפיין הנשיאותי שלו. מדובר באחד העיתונים רבי-ההשפעה בארה"ב, וגם תפוצתו היא מהרחבות ביותר.

"אין להם שום יושרה עיתונאית, והם כותבים כזבים על מר טראמפ", נאמר בהודעת המטה שלו שמסבירה את ההחלטה. "למר טראמפ לא אכפת אם הכתבה שלילית, אבל היא צריכה להיות ישרה".

המטה של טראמפ חזר על ביקורת שהוא השמיע נגד העיתון שבבעלות ג'ף בזוס, שהוא גם בעל השליטה בחברת הקמעונאות המקוונת אמזון.קום.

אישורי כניסה וליתר דיוק האמנה לארגוני חדשות נחוצים לכתבים, צלמים ואנשי צוות אחרים כדי לשבת במושבי העיתונות באירועי בחירות, ללוות את המועמד ולהשתתף באירועים למדיה בלבד, כמו מסיבות עיתונאים.

"ההחלטה של טראמפ לשלול את אישורי העיתונאים של 'וושינגטון פוסט' היא לא פחות משלילת תפקידה של עיתונות חופשית ועצמאית", מסר עורך העיתון מרטי בארון בהודעה שפרסם.

"כשהסיקור אינו מתאים למה שהמועמד רוצה שיהיה, ארגון חדשות מוחרם. ה'פוסט' ימשיך לסקר את דונלד טראמפ כפי שעשה לאורך כל הדרך - בצורה מכובדת, ישרה, מדויקת, דינמית וללא רתיעה. אנו גאים בסיקור שלנו ומתכוונים לשמור עליו", נאמר בהודעה.

מקור במטהו של טראמפ מסר כי ההחלטה עשויה להיות זמנית, והזכיר כי טראמפ החרים עוד שני ארגוני חדשות, ביניהם את אתר פוליטיקו, ואחר-כך חזר בו.

בן סמית, עורך אתר Buzzfeed, אמר כי האתר שלו, שפונה לבני דור המילניום, מנוע גם הוא מסיקור אירועים רשמיים של טראמפ. אתר "האפינגטון פוסט" צייץ בטוויטר כי גם כתביו מוחרמים מאירועי טראמפ.

"מועמד למשרה הנבחרת הרמה ביותר במדינה אינו יכול לבחור מה יתפרסם בעיתון", אמר רוברט מהוני, סמנכ"ל הוועדה להגנת העיתונאי. "זהו תירוץ מוכן למנהיגים סמכותניים לדכא עוד יותר עיתונאים עצמאיים. אנחנו קוראים לדונלד טראמפ לשקול מחדש ולהניח ל'וושינגטון פוסט' לעשות את מלאכתו".

הקמפיין של טראמפ מתח ביקורת על כתבה שהופיעה באתר של "וושינגטון פוסט" אתמול (ב') תחת הכותרת "דונלד טראמפ רומז שהנשיא אובמה היה מעורב בירי באורלנדו". הכותרת שונתה שעה אחרי הפרסום ל"דונלד טראמפ מקשר לכאורה את הנשיא אובמה לירי באורלנדו".

"וושינגטון פוסט" הקצה צוות של כתבים להפקת ספר על טראמפ, שאמור להופיע לפני יום הבחירות ב-8 בנובמבר.