נחתמה העסקה לרכישת קניון ארנה בהרצליה ב-335 מיליון שקל

המו"מ על רכישת הנכס ע"י קרן ריאליטי ארך כ-3 חודשים ■ בכוונת הרוכשת להמשיך ולהפעיל את הקניון ובמקביל לקדם תוכנית להשבחתו

קניון ארנה הרצליה. לעסקה תהיה השפעה "לא מהותית" על הרווח של החברה / צילום: תמר מצפי
קניון ארנה הרצליה. לעסקה תהיה השפעה "לא מהותית" על הרווח של החברה / צילום: תמר מצפי

נחתמה העסקה למכירת קניון ארנה במערב הרצליה. העסקה שנחתמה אמש (ג') קבעה תג מחיר של 335 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) על הנכס אותו רוכשת קרן ריאליטי מידי חברת ארנה גרופ  בשליטתו של איש העסקים השווייצרי מרקוס ובר. נציין כי בתוספת המע"מ המחיר מטפס לכ-392 מיליון שקל.

מדובר בקניון הממוקם על חופה הדרומי של העיר הרצליה, הכולל 45 מ"ר בנוי סך-הכול, מתוכו 25 אלף מ"ר להשכרה והשאר שטחי שירות. בנוסף כולל הנכס גם חניון תת-קרקעי עם קיבולת של כ-1,350 מקומות חניה.

על-פי העסקה שנחתמה, התשלום עבור הנכס יעבור למוכרת בתשלומים שיסתיימו בטווח של השנה הקרובה. בכוונת קרן ריאליטי לממן את עסקת הרכישה באמצעות מקורות עצמיים, כמו גם הלוואה מבנק או גוף מוסדי.

ל"גלובס" נודע כי המשא-ומתן על רכישת הנכס ארך כ-3 חודשים, ובכוונת הרוכשת להמשיך ולהפעיל את הקניון ובמקביל להתחיל לקדם תוכנית חדשה להשבחתו. ייתכן כי ההשבחה תהיה בניצול טוב יותר של השטחים הקיימים או גם באמצעות קידום תב"ע שתאפשר שימושים נוספים למבנה.

נכון להיום מאפשרת התב"ע שימוש למסחר ומשרדים תומכי פנאי נופש ותיירות, ולקניון אין זכויות בנייה שאינן מנוצלות. עוד על-פי נתוני הנכס, ההכנסה השנתית משכר דירה עומדת על כ-16 מיליון שקל, והתפוסה בקניון עומדת על כ-75%.

נציין כי המחיר שתשלם כעת קרן ריאליטי על הנכס נמוך משמעותית ביחס לעסקאות שמעשו בעבר. כך, ב-2007 נמכר הקניון על-ידי מוטי זיסר לחברת מנופים פיננסיים של ג'קי בן-זקן ואברהם ננקשווילי בעבור לא פחות מ-546 מיליון שקל, ומאז עוד הושקעו בקניון עשרות מיליוני שקלים נוספים.

את המוכר ליווו עורכי דין אמנון לורך ודוד אקריש ממשרד יגאל ארנון ושות'. את הקונים יצג עו"ד משה הרדי ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן.