ח"כ ביטן על הפשרה בעניין רמי סדן: "זו לא התערבות פוליטית"

פשרת ביניים בפרשת יו"ר חדשות 10 רמי סדן: בעלי המניות של ערוץ 10 הסכימו לא לכנס את דירקטוריון חברת החדשות עד להכרעת בג"ץ בנושא

רמי סדן, ח"כ דוד ביטן / צילומים: צילום מסך, איל יצהר
רמי סדן, ח"כ דוד ביטן / צילומים: צילום מסך, איל יצהר

בהתערבות של גורמים פוליטיים נמצאה פשרת ביניים בפרשת יו"ר חדשות 10 רמי סדן שתשים קץ לקרע בקואליציה שיצר מינויו. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) וח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הגיעו היום (ד') לסיכום ביניהם, ולפיו סדן לא יחל לכהן בתפקידו עד לאחר הכרעת בג"ץ בעתירה לצו ביניים שימנע את תפקידו. מדובר בבג"ץ שהוגש על-ידי פעילי ש"ס שדרשו לפסול את בחירתו של סדן, שעל-פי גורמים בישיבת דירקטוריון חדשות 10 התבטא נגד ציבור מצביעי המפלגה.

על-פי הסיכום, "לאחר הכרעה בצו הביניים, ישבו נציגי סיעות הליכוד וש"ס ויגיעו לפתרון מוסכם בעניין המשך מאבקה של תנועת ש״ס". בסיכומו של דבר הוחלט, כי "סיעת ש"ס תקפיא את מאבקה בעניין זה לעת עתה". הסיכום נעשה ללא התדיינות או קשר עם הרשות השנייה, הגוף בעל הסמכות במקרה זה. יש לציין כי לדרג הפוליטי אין כל זכות מעוגנת בחוק לקבוע ליו"ר דירקטוריון חברת חדשות כיצד להתנהל ואין כל סמכות להשעותו. למעשה, מאחורי ההחלטה כי סדן "לא ייכנס לתפקידו" עומדת בעצם השהיית כינוסו של הדירקטוריון לישיבה ראשונה בראשותו.

על-פי דברי ח"כ ביטן ל"גלובס", הוא עצמו שוחח ישירות עם בעלי המניות של ערוץ 10 ואלו הסכימו להמתין עד לבג"ץ, "על-מנת להרגיע את הרוחות".

ביטן דחה את הטענה כי מדובר בהתערבות פוליטית. "לא", אמר ביטן ל"גלובס". "אני לא נכנס לזה, ומבחינתי זה בסדר".

- אתה לא סבור שהעובדה שהתנהלות של יו"ר חברת חדשות נסגרת במסדרונות הכנסת היא התערבות פוליטית פסולה?

"זו לא התערבות פוליטית בכלל - לא התערבנו. ביקשנו מהדירקטוריון של ערוץ 10. כיוון שיש בג"ץ, וכיוון שבש"ס מתעקשים שהבדיקה של הרשות השנייה לא הייתה טובה, אנחנו ממתינים לראות מה יחליט בג"ץ בעניין צו הביניים. זה עניין של עשרה ימים בסך הכל".

- האם שוחחת על כך עם סדן עצמו?

"לא. אני לא צריך לסגור עם רמי סדן. מספיק לי הדירקטוריון. הליכוד וש"ס פנו לדירקטוריון והדירקטוריון הסכים. יכלו להגיד לנו 'לא' - הרי לא הלחצנו ולא אמרנו משהו שהוא לא במקום. אמרו לנו 'אתם צודקים'. אם היו אומרים 'לא', אז לא. לא כפינו דבר".

- שוחחת אי-פעם עם סדן, אתה מכיר אותו?

"לא פגשתי אותו מעולם. אני אגיד לך, שהייתי מצפה ממי שהולך להיות יו"ר בחדשות 10 שינהג ביותר שכל. גם במה שאמר או לא אמר בדירקטוריון וגם במה שהוא עושה אחר-כך - המכתב שהוא כתב. יש קומון-סנס. אבל מכיוון שהם הגישו בג"ץ והנושא עולה, סימן שבבג"ץ רואים משהו בעניין הזה".

 

גלעדי יגיע לארץ

סוגיית סדן העלתה על פני השטח את המשקעים המשמעותיים הקיימים היום בתוך ערוץ 10. בעיקר ניכר השסע בין בעלי המניות של הערוץ ובראשם יו"ר הדירקטריון של הערוץ מודי פרידמן, ובין המנכ"ל יוסי ורשבסקי, כאשר בתווך ראשי חברת החדשות ועובדיה. על-פי ההערכה, הכדור מצוי כעת בידיהם של בעלי המניות אביב גלעדי ולן בלווטניק, שיבקשו אף הם להיכנס לעובי הקורה בכל הקשור לפרשת סדן - בעיקר על רקע אי ההסכמות בין הצדדים על מה שנאמר בפועל באותה פגישה וההדלפה ממנה לעיתון "הארץ". ההערכות הן כי גלעדי יגיע בקרוב לארץ, ולא מן הנמנע כי יבקש להוביל חקירה בלתי תלויה של גורם חיצוני בחברה.

בינתיים מתכננים ברשות השנייה להקדים את ישיבת המועצה כבר לשבוע הקרוב ולהמשיך לנהל את התהליך הנדרש מהרגולטור, ובכלל זה לנהל דיון במועצה ולהציג בפניה את ממצאי הבדיקה שנעשתה בנושא. ברשות השנייה סירבו להגיב. בעלי המניות של ערוץ 10, קבוצת RGE, לא הגיבו לדברים.