נסגר התיק נגד שופט מכהן בחשד לעבירות מין

היועמ"ש מנדלבליט החליט לסגור מחוסר ראיות תיק חקירה, אשר במסגרתו נחקר באזהרה שופט מכהן בחשד לעבירות מין ואלימות כלפי בתו הקטינה

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט היום (ד') לסגור מחוסר ראיות תיק חקירה, אשר במסגרתו נחקר באזהרה שופט מכהן בחשד לעבירות מין ואלימות כלפי בתו הקטינה.

החקירה בעניין זה החלה לאחר שהתקבל דיווח מפקידת סעד, אשר העלה חשד לביצוע עבירות כאמור. במסגרת החקירה נגבו, בין היתר, גרסאות הקטינה ואחותה, באמצעות חוקרת ילדים, וגרסאות צוות גן-הילדים וגורמים שונים אשר טיפלו בקטינה.

לאחר בחינת חומר החקירה, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז מרכז ולסגור את התיק נגד השופט מחוסר ראיות. בהחלטתו ציין היועץ המשפטי לממשלה כי החליט לסגור את התיק נגד השופט מחוסר ראיות, אולם חומר הראיות שנאסף בעניינו של השופט רחוק מהתשתית הנדרשת לביסוס כתב אישום ונמצא ברף נמוך יחסית בתוך טווח התיקים הנסגרים בעילה של "חוסר ראיות".

במשרד המשפטים הדגישו כי על כל פרט שעלול לזהות את הקטינה, לרבות זהות השופט ובני משפחה אחרים, חל איסור פרסום בהתאם לצו מעודכן שניתן היום ובהתאם להוראות החוק הרלוונטיות.