מדד הפרסומות של יו-טיוב במאי: הצ'ק הדיגיטלי של לאומי בראש

למקום השני הגיעה הוט עם פרסומת בכיכובו של שחקן הכדורגל רונלדו, שאף שיתף את הפרסומת בעמוד הפייסבוק שלו ■ הסרטון למפעל הפיס נכנס לדירוג למרות אורכו - מעל 3 דקות

 לאומי דיגיטל / youtube
לאומי דיגיטל / youtube

להשיג צפיות היא מטרה חשובה, אך לא אחת מספר הצפיות הוא פועל יוצא של ההשקעה הכספית בקידום הסרטונים. אי לכך, בדירוג מדד הפרסומות של יו-טיוב מוצלבות כמות הצפיות הכללית וכמות הצפיות האורגניות - צפיות שהמקור שלהן הוא שיתוף של משתמש אחר. כדי לא להותיר בדירוג רק את הפרמטר הכספי, למדד נכנסים סרטונים רק מרף צפיות אורגני מסוים, ש"גלובס" מקבל אך אינו רשאי לפרסם.

במאי הגיעה למקום הראשון במדד סדרת הסרטונים של בנק לאומי לצ'ק הדיגיטלי. בלאומי ניצלו את המדיה הדיגיטלית כמעבדה. במשך שבועיים עלו הסרטונים ברשת בלבד, ורק לאחר שנבחנו תגובות הגולשים והאפקטיביות של כל סרטון הוחלט איזה מהם יעלה לטלוויזיה.

לאומי מדווחים כי בעקבות הקמפיין חלה עלייה של 27% בחיפושי המותג לאומי בקרב הצופים בפרסומת. סקרי מודעות הראו כי בין אלה שנחשפים לקמפיין לאלה שלא נחשפו יש הבדל מובהק בתפיסה של לאומי כבנק דיגיטלי. כלומר, הקמפיין היה אפקטיבי גם מבחינת המיתוג.

במקום מקום השני מדורג המהלך של ראובני-פרידן להוט בכיכובו של שחקן הכדורגל רונלדו, שמתברר כקלף מנצח - הן ביכולת להביא צפיות באופן כללי והן בהצלחה להביא צפיות אורגניות. רונלדו שיתף את הסרטון בעמוד הפייסבוק האישי שלו, מה שכמובן תרם לוויראליות שלו והקפיץ באחוזים ניכרים גם את הצפיות האורגניות וגם את אורך הצפייה.

מבחינת היקף צפיות במקום השלישי ממוקם הקמפיין של מזגני טורנדו, שרושם 959 אלף צפיות. ואולם, הקמפיין באמצעות באומן-בר-ריבנאי לא נכנס למדד בשל העובדה שאחוז הצפיות האורגני בו נמוך משאר הקמפיינים שהגיעו לסדרי גודל דומים של היקף צפיות. במקומו, ממוקם הקמפיין של ביטוח ישיר, המקדמים הפעם ביטוח לדירה.

הקמפיין, שרושם 637 אלף חשיפות, מורכב מסדרה של 3 סרטונים המבוססים על דמויות היונים. הקמפיין לא עלה בטלוויזיה והתמקד בפעילות ברשת בלבד. ביטוח ישיר עובדים באופן מאסיבי בדיגיטל - רק במאי היו להם 3 קמפיינים שונים לביטוח רכב (הסרטון עם אבי קישטה), לביטוח בריאות (עם אסותא) וביטוח הדירה, בכיכובם של היונים. הקמפיין שנכלל במדד הוא קמפיין היונים. הסרטון לביטוח הבריאות, שבו מככבים היונים והתרנגול, לא נכנס לדירוג, אבל הוא נושק לו במקום השישי עם הסרטון שצבר בחודש מאי 500 אלף צפיות והיום כבר מגיע למעל 700 אלף צפיות.

במקום הרביעי ממוקם מפעל הפיס עם קמפיין לא שגרתי באורך 3 דקות, הרושם 559 אלף צפיות. הסרטון, באמצעות אדלר-חומסקי, מציג ילדים ומבוגרים שעונים על השאלה: "מה תרצה להיות כשתהיה גדול". גם הסרטון הזה התמקד בדיגיטל בלבד וזכה להיקף צפיות גבוה ולאחוז אורגני מהגבוהים החודש. לסרטון היו שתי גרסאות, ארוכה וקצרה יותר, שיחד הגיעו להיקף הצפיות המדובר.

סרטון הפרסומת בכיכובה של היו-טיוברית אשלי בקשי וקסמן לפרוקטר אנד גמבל מתמקם במקום החמישי עם 543 אלף צפיות. זו הפעם השנייה השנה שסרטון של אשלי למותג השיער Aussie נכנס למדד. הסרטונים הללו נמצאים רק בדיגיטל, ללא טלוויזיה, כחלק מקמפיין השקה למותג החדש שפונה בעיקר לצעירים.

מעניין לראות שלאורך המדד השנה נכנסו לא מעט סרטונים המבוססים על יו-טיוברים, מה שמעיד על חוזקם של הטאלנטים הישראלים ביו-טיוב להוביל צפיות לקמפיינים של מותגים מסחריים. בעבר היו אלה בין השאר תותית לקימברלי קלארק, גיא tv ללאומי קארד, דניס לתלמה ומשיח לסלקום.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל כמה קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק פרסומות שעלו לאוויר בחודש שנבדק.

עם הקריטריונים נמנים מספר הצפיות, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) ואחוז הצפיות הן בתשלום והן לא בתשלום.

 youtube
  youtube