פינוי-בינוי-מינוי

גלנט וכחלון מגלגלים הליך שנראה עקום למינוי מנהל רשות התחדשות עירונית

גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור
גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור

כאשר מול העיניים מתחיל לבצבץ משהו שנראה כמו הכנה למינוי לא תקין של מישהו לתפקיד בכיר בשירות הציבורי - המצווה היא: קפד ראשו מיד.

מדובר בתפקיד מהחשובים ביותר בתחום הדיור ומחירי הדירות: מנהל הרשות להתחדשות עירונית, מי שאחראי לטפל בפרויקטים של פינוי בינוי, תמ"א 38 ושאר עניינים של תוספות בנייה בתוך הערים.

מינוי כזה צריך להיעשות על פי הכללים של נציבות שירות המדינה, בוועדת איתור מכובדת שתבדוק את כישורי המועמדים, וכמובן בכפוף לנהלי המינויים הקבועים בחוק.

והנה מסתבר, שבמסגרת קידום החוק להקמת הרשות להתחדשות עירונית, בשקט בשקט, סולקו מהחוק הסעיפים העוסקים באופן המינוי של מנהל הרשות ונעלמה הכפיפות להוראות חוק שירות המדינה מינויים.

אם לא די בהתחמקות מתהליך תקין של מינוי, לפתע לא צריך תנאי סף אלמנטריים של רקע נטול בעיות, ניסיון ניהולי רלוונטי, השכלה ראויה וכולי.

מי שמגלגל את התהליך הוא משרד השיכון, בראשו עומד השר יואב גלנט, שנושא עמו צלקת בתחום המקרקעין. הצעת החוק הזו נעשית יחד עם שר האוצר משה כחלון, שמחירי הדיור בראש מעייניו.

זה נראה כמו ניסיון להתחמק מבקרה אלמנטרית על התהליך, כמתחייב מכללי ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה. זה נראה כמו תפירת התפקיד למישהו שאין לו כישורים מוכחים בפרויקטים של פינוי בינוי - אבל יש לו קירבה לשר הנכון שמארגן עבורו פרויקט של פינוי-מינוי.

זה נראה כמו תחילתו של הליך עקום. מינוי מושחת בשירות המדינה, בוודאי בתחומים קריטיים, הוא כמעט תמיד ערובה לכישלון מקצועי, שאת מחירו משלם הציבור.