גלעדי נזף בעיתונאי ערוץ 10: "שכל אחד יעשה את תפקידו"

אביב גלעדי, מבעל השליטה בערוץ 10, כינס כמה עיתונאים בכירים לשיחת "הבהרה" ■ נזף בירון לונדון: "אם אתה מאמין שאתה עובד בחברה שרה"מ משפיע על בעליה - אתה צריך להתפטר"

אביב גלעדי / צילום: דור מלכה
אביב גלעדי / צילום: דור מלכה

כשברקע פרשת רמי סדן, כינס אתמול (ד') אביב גלעדי, אחד מבעל השליטה בערוץ 10, כמה מבכירי העיתונאים של החברה לשיחת "הבהרה", אשר על-פי גורמים בה, נשאה טון ידידותי ועם זאת נוזפני.

במהלך השיחה - בה נכחו גם יו"ר ערוץ 10, מודי פרידמן, ומנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז - הורה גלעדי לעיתונאים כי לא יתערבו בענייני ניהול החברה. "אנחנו משחקים בטורניר שש-בש, ואתם חושבים שאתם משחקים בטורניר שח", אמר גלעדי לעובדים. "תנו לי לעשות את העבודה שלי, ואתם תעשו את העבודה שלכם. תשחקו את המשחק שלכם, ואני את שלי - אני זה שעובד על-מנת לתת לכם את השקט, וכל מי שבלחץ לא צריך לשבת בישיבות של ועדי עובדים - שיבוא אליי".

בין העיתונאים שנכחו במפגש: מגישת המהדורה המרכזית תמר איש-שלום, רפי רשף, גיא זהר, ירון לונדון, דורון הרמן, מתן חודורוב ואחרים.

ל"גלובס" נודע כי במהלך השיחה נזף קשות גלעדי בעיתונאי הוותיק ירון לונדון על רקע דברים שאמר לאתר מאקו. בין היתר אמר לונדון: "כשהתבררה לי מערכת היחסים שלו (של רמי סדן) עם משפחת נתניהו, הבנתי את האינטרסים של בעלי הבית שלנו, שלא יכולים לעמוד בפני היחסים המטרידים של נתניהו וחבר מרעיו ומפעילים לחץ לא רק עלינו אלא על כל אמצעי התקשורת".

גלעדי אמר ללונדון כי מוטב היה שהדברים לא היו נאמרים, וכי אם יש לו משהו להגיד - הוא מזמן להפנות אותו ישירות לגלעדי עצמו. "אם אתה באמת מאמין בזה, זה מצער אותי", אמר גלעדי. "אם אתה מאמין שאתה עובד בחברה שראש הממשלה משפיע על בעליה - אתה צריך להתפטר".

גלעדי עצמו חזר שוב ושוב על עניין הקו הפתוח שהוא רוצה לשמור עם העובדים על-מנת ליישר הדורים במקרה של מחלוקות. על-פי נוכחים במקום, גלעדי אמר - אנחנו קנינו את המקום, יש לנו את הניסיון שלנו, ואנחנו יודעים מה אנחנו עושים. אתם תעשו עיתונות טובה, אף אחד לא אומר לכם מה לעשות, ואנחנו נעשה את הביזנס.

כפי שפורסם ב"גלובס", התערבותו של גלעדי הייתה רק עניין של זמן. בעל המניות בקבוצת RGE, ששוהה בדרך-כלל בלוס אנג'לס, ביקש להתערב בנושא לאור המחלוקת העזה שהעמיקה בין יו"ר הערוץ מודי פרידמן לבין מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, בין היתר על רקע פרשת סדן. ורשבסקי עצמו לא הגיע לשיחה.

ההערכה היא כי גם גלעדי ממתין להכרעת בג"ץ בטרם יחליט לפתוח בהליך בדיקה חיצוני של מה אמר או לא אמר סדן בישיבת הדירקטוריון שקדמו לבחירתו לתפקיד יו"ר חדשות 10.

בשיחה אמר מתן חודורוב כי עיתונאי החברה תומכים בהעברתו של סדן מתפקידו ומתייצבים מאחורי מנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז.

גלעדי אמר כי היה תהליך מסודר בחברה שהביא לבחירתו של יו"ר חדשות 10, רמי סדן. כמו כן הבטיח גלעדי כי אין חשש לעתידו של יוכפז בחברה, וכי גם הוא מגבה אותו כמנכ"ל חברת החדשות.