eLoan תמוזג לתוך השלד הבורסאי הון אחזקות

פלטפורמת ההלוואות החברתיות הוקמה ב-2013 ומעסיקה 12 עובדים ■ עד היום היא העניקה הלוואות בהיקף של כ-32 מיליון ש'

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

פלטפורמת ההלוואות החברתיות eLoan עומדת להיכנס לבורסה בת"א באמצעות מיזוג לתוך השלד הבורסאי הון אחזקות (לשעבר תמיר הון). ביום ראשון הקרוב יחליטו בעלי מניות הון אחזקות האם לאשר את המיזוג עם eLoan, שאמור להתבצע לפי שווי של לפחות 11.5 מיליון דולר(כ-44 מיליון שקל) לפעילות הנכנסת.

תנאי המיזוג קובעים כי eLoan תקבל 75% ממניות הון החזקות וכן אופציות ל-13% נוספים מהמניות. המיזוג כפוף לאישור בית המשפט ואם זה יתקבל, הוא צפוי להתבצע בתוך כחודשיים.

תחום צומח

eLoan היא למעשה חברת סטארט-אפ הפועלת בתחום ההלוואות החברתיות, שצומח במהירות בעולם ויש המעריכים כי יהווה אלטרנטיבה ממשית לבנקים בתוך 5-10 שנים. החברה מקשרת בין אנשים שרוצים ללוות כסף לאנשים המעוניינים להשקיע את כספם בהלוואות. מצד המשקיעים, היתרון הגדול הוא היכולת להשקיע כבר מסכום צנוע של 100 שקלים ועד 1,000 שקלים ולקבל תשואה גבוהה יחסית על ההשקעה.

המשקיעים בהלוואות יכולים לבחור בשימוש במערכת אוטומטית להשקעה, שבאמצעותה ניתן לבחור על מספר קריטריונים המתאימים למשקיע, בהתאם לגובה התשואה המשוערת (התשואה הממוצעת למלווים עומדת על כ-5.4% ואילו הריבית הממוצעת ללווים עומדת על כ-7%). כאשר המשקיע יכול לשלב בין מתודות השקעה שונות לפי פרמטרים כמו הסיכון הנגזר מאיכות הלווים, משך זמן ההלוואה והיקפה ועוד. הפלטפורמה מאפשרת גם לבצע השקעה ידנית בכל הלוואה שטרם מומנה במלואה. החברה עצמה לא מרוויחה מפער הריביות אלא מעמלה שהיא לוקחת על העסקאות שנסגרות באמצעות הפלטפורמה.

הפלטפורמה דואגת לסביבה בטוחה יחסית לאותם אנשים המעוניינים להשקיע או לקחת הלוואה (הכסף מוחזק בחשבון נפרד שהינו בבעלות חברה לנאמנות של חברת רואי החשבון זיו האפט BDO). החברה החלה לפעול ב-2014 וכיום מעסיקה 12 עובדים. עד היום העניקה eLoan הלוואות בהיקף של כ-32 מיליון שקל (ניתן לקחת הלוואה בסכומים של 5,000 עד 50 אלף שקל, כשסכום ההלוואה הממוצע עומד על כ-20 אלף שקלים).

החברה הוקמה על-ידי שלושה יזמים מתחום הפיננסים והאשראי - עמית לוינשטיין ויגאל אלקסלסי - והיא מתחרה בפלטפורמות דומות הפועלות בארץ ובעולם, כגון בלנדר וטריא. מלבד 3 המייסדים, מחזיקים במניות החברה בית ההשקעות מיטב דש עם כ-20%, קבוצת שלמה(5%) ורוסאריו קפיטל (2%). לתפקיד מנכ"ל החברה מונה לאחרונה עופר כרמל (49) שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת ERN, העוסקת בתחום אבטחת פירעון תשלומים.