גוגל חושפת: אלה יעדי החופשות שהישראלים מחפשים

היעדים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים, עפ"י החיפושים בגוגל: איי יוון, ברצלונה, ברלין, אמסטרדם, פראג ולונדון ■ ואיפה מחפשים חופשה בישראל?

חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רובנו נעזרים כיום יותר ויותר באינטרנט בבואנו לחפש את יעד החופשה שלנו, ונסמכים על הרשת כדי לבדוק מחירים, המלצות ואטרקציות. גוגל ישראל פרסמה את ההעדפות של הישראלים בכל הנוגע לחיפוש חופשה בארץ ובחו"ל, ומסתבר שהיעדים הפופולריים ביותר אצלנו, על-פי החיפושים בגוגל (בסדר יורד, חיפושי חודש מאי האחרון), היו: איי יוון, ברצלונה, ברלין, אמסטרדם, פראג ולונדון.

היעדים החמים ביותר השנה, כלומר אלה שחיפשו הישראלים הכי הרבה השנה לעומת השנה שעברה (מאי האחרון לעומת מאי אשתקד), היו: טנזניה וזנזיבר עם גידול של 241%, לרנקה עם גידול של 122%, בוקרשט עם גידול של 86%, אוקראינה עם גידול של 83% ומיאמי עם גידול של 77%.

היעדים הצומחים ביוון (יותר ישראלים התעניינו בהם במאי האחרון ביחס למאי 2015): סלוניקי עם התחזקות של 57%, רודוס עם עלייה של 52% ואתונה עם 38%. קוס, לעומת זאת, חווה ירידה של 27%, כנראה בעקבות הצפת האי בפליטים מסוריה.

היעדים האטרקטיביים ביותר לחבילות "הכול כלול" בשנה האחרונה הם: יוון, אנטליה, כרתים, רודוס וטורקיה.

היעדים המבוקשים ביותר ב-Airbnb: אמסטרדם, לונדון, ניו-יורק, רומא וברלין. מינואר 2012 ועד למארס 2016 היקף החיפוש אחר פתרונות לינה Airbnb הולך וגדל, כאשר מדי שנה שיאי החיפוש תועדו בחודשים אוגוסט וספטמבר.

 

ואיזו חופשה הישראלים מחפשים בארץ?

בשנה האחרונה הישראלים שבחרו לנפוש בתוך גבולות המדינה חיפשו אחר מלונות באילת (35%), ים המלח (16%), ירושלים והסביבה (12%), טבריה (7%) ואזור הצפון (11%).

מילות המפתח שחזרו בתדירות הכי תכופה בשנה האחרונה בעת חיפוש אחר צימר היו: "בריכה פרטית", "הרגע האחרון", "למשפחות", ל"זוגות" ו"זול".

כאשר התייר הישראלי מחפש אחר פעילויות בחופשה שלו בארץ, הוא לרוב מחפש אחר מסלולי טיול, טיול בצפון, טיולים בדרום, טיולי ג'יפים ושטח ולסיום טיולים במרכז הארץ.

מינואר 2013 ועד למאי 2016 ניתן לראות כי העניין של הישראלים בצימרים נשאר עקבי עם עליות בביקוש בחודשי הקיץ (באוגוסט יותר מבאשר ביולי) ובחודשי החגים (ספטמבר-אוקטובר ואפריל).

גוגל מעצבת את הרשימות באמצעות בדיקת מיליוני שאילתות שהיא מקבלת באופן שוטף. בנוסף, קיימים מספר כלים נוספים שנותנים תובנות על חיפוש בנושאים שונים. אי-אפשר להשתמש בכלים אלה כדי לזהות משתמשים אינדיבידואלים, מכיוון שהם נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמה פעמים התרחשה שאילתה מסוימת לאורך זמן.