"עו"ד איה לביא התכוונה להחזיר את הכסף שלקחה מהנאמנות"

עו"ד ברק כהן, בא-כוחה של איה לביא, טוען עוד כי אין כל קשר בין החשדות נגדה לבין חברותה בקבוצת הלימוד בהנהגת ריקי שחם, שיש המכנים אותה כת

עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה
עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה

"לעו"ד איה לביא לא הייתה כוונה לגנוב כספים מלקוחותיה. הגרסה שלה היא פשוטה - לביא לקחה כספים מחשבונות הנאמנות של הלקוחות מתוך מחשבה שתוכל להחזיר אותם. לא הייתה לה כוונה לשלילת קבע שלהם. יש הרבה אנשים שמאמינים שיוכלו לקחת על עצמם נטל שאובייקטיבית הם לא יוכלו לעמוד בו. כך קרה גם לה, ועכשיו יהיה לה הרבה יותר מסובך להחזיר בגלל המעצר" - כך אמר היום (א') ל"גלובס" עו"ד ברק כהן, בא-כוחה של לביא - עורכת דין בעלת משרד פרטי ברמת-גן המתמחה בנדל"ן ובתכנון ובנייה, החשודה בגניבת מיליוני שקלים מלקוחותיה.

עו"ד כהן הוסיף ואמר כי אין כל קשר בין החשדות נגד לביא לבין חברותה בקבוצת הלימוד בהנהגת ריקי שחם, שיש המכנים אותה כת. "אין שום קשר לקבוצת הלימוד, וזה גם לא נחקר על-ידי המשטרה", אמר כהן.

אחרי ימים ארוכים שבהם המשטרה חיפשה אחריה, ולאחר שהוגשו נגדה לפחות 5 תלונות למשטרה, נעצרה לביא ביום שישי האחרון על-ידי המשטרה והחלה להיחקר בחשד לביצוע המעילות לכאורה בכספי לקוחותיה.

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, יעל פרדלסקי, האריכה את מעצרה של לביא עד ליום שלישי הקרוב. "לאחר שעיינתי בתיקי החקירה, אני קובעת כי ככל שהדבר נוגע לשלב זה שעניינו הארכת מעצר ראשונה, קיים יסוד סביר לחשד הקושר את לביא לביצוע העבירות המיוחסות לה בבקשה. מאופי העבירות המיוחסות לחשודה (עבירות גניבה וגניבה בידי מורשה. ח"מ), אני קובעת כי היא מסוכנת לציבור", כתבה השופטת בהחלטת המעצר. 

לפי החשד, לביא חייבת ללקוחותיה מיליוני שקלים שהם הפקידו אצלה בחשבונות נאמנות, לצורך ביצוע עסקאות נדל"ן בייצוגה. בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי לפחות 5 תלונות הוגשו עד כה למשטרה על-ידי לקוחות של לביא. שני לקוחות נוספים של לביא מעלים טענות דומות, אך טרם הגישו תלונה למשטרה. 

 

אחת מהלקוחות היא תמר מאיירס, המיוצגת בידי עו"ד עמית שגב, שאף הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה אזרחית בסך 1.8 מיליון שקל נגד לביא. לקוחות נוספים של לביא שנעקצו על-ידי לביא, לפי החשד, הם: ח"נ, לה חייבת לביא, לפי הנטען, יותר מחצי מיליון שקל; מ"י, לו חייבת לביא, לפי הנטען, סכום דומה; וכן ר', עורכת דין חיפאית שהייתה בקשרים עם לביא, ולפי החשד האחרונה חייבת לה ולמשפחתה יותר ממיליון שקל שהופקדו אצלה בנאמנות; פ"ש, פנסיונרית מתל-אביב שלביא חייבת לה, לטענתה, 300 אלף שקל.

גיא דובר, אדריכל בן 41 מתל-אביב, שלפי החשד נעקץ על-ידי לביא, סיפר ל"גלובס" כי לביא ייצגה אותו בעסקה למכירת בית פרטי ביישוב נורדיה וכן בעסקאות של השכרת נדל"ן. "לביא טיפלה לי בדירות בכל הארץ. סמכתי עליה בעיניים עצומות. העסקאות שהיא עשתה היו בסדר גמור. בשבועות האחרונים גיליתי שהכול ממש לא בסדר - צ'קים שנתתי לה 'מסתובבים חופשי' בשוק האפור. מדי פעם פשוט ירדו לי מהחשבון צ'קים, בכל פעם על סכום אחר - 11 אלף שקל, 13 אלף שקל - כנראה עם חתימות מזויפות. בסך-הכול ירדו לי 70 אלף שקל מהחשבון".

- לא פנית ללביא ושאלת איפה הכסף?

"בהחלט. היא אמרה לי שזו טעות שתתוקן בקרוב. אני עובד איתה שנים, וסמכתי עליה. היא הייתה מנומסת ונעימה. לא הייתה לי סיבה לפקפק בה. 

"עכשיו היא לא עונה לי כבר שבועות, ואני עומד להגיש היום תלונה למשטרה, כי אחרת הבנק לא מוכן להחזיר לי את הצ'קים. לצערי, הפניתי ללביא לאורך השנים חברים שלי כדי שתייצג אותם, ועכשיו אני מרגיש מאוד נבוך מולם, כי אני חושש שגם אותם היא רימתה".