קיץ עמוס: כ-4 מיליון ישראלים יעברו בנתב"ג ביולי-אוגוסט

מדובר בגידול של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ היעד המועדף על הישראלים: יוון

נתב"ג  / צלם: איל יצהר
נתב"ג / צלם: איל יצהר

כ-4 מיליון ישראלים צפויים לעבור במהלך יולי-אוגוסט בנתב"ג - גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-1.8 מיליון נוסעים מתוכם צפויים לעבור בנתב"ג בחודש יולי, וכ-2 מיליון צפויים לצאת לחו"ל בחודש אוגוסט.

תנועת המטוסים תסתכם ביותר מ-23,500, מתוכם גם מטוסים של חברות תעופה חדשות שחנכו את פעילותן בקווים לתל-אביב וממנה רק לאחרונה: חברת התעופה הסינית הינאן איירליינס וחברות נוספות, בהן TUS ו-COBLAT AIR BULAIR. 

ימי השיא הצפויים מבחינת עומס הנוסעים הם בימי חמישי 21 ו-28 ביולי וביום ראשון 24 ביולי, שבכל אחד מהם יעברו 80,000-85,000 נוסעים. כך גם בימי חמישי במהלך חודש אוגוסט, אז יעברו בנתב"ג מעל 85,000 נוסעים ביום.

נציין כי השנה 9 באב יצוין ב-13 באוגוסט, ובמילים אחרות לאחר מכן כמות הנוסעים לחו"ל צפויה לגדול משמעותית ולהתנקז לשבועיים האחרונים של אוגוסט - גם בהיבט המחירים שיזנקו בתקופה הזו וגם בהיבט העומסים באתרי הנופש ובנמל התעופה.

לאן טסים הישראלים השנה? היעדים המועדפים על הנוסעים הם יוון, שעברה לראש הרשימה; טורקיה (בעיקר לשם טיסות המשך ליעדים אחרים); ארה"ב; איטליה; וגרמניה.

 

איך נערכים לעומסים הצפויים ברשות שדות התעופה, ואיך אפשר לחסוך מעצמכם את ההמתנות הארוכות? לקראת הקיץ גייסה רשות שדות התעופה כ-500 עובדים נוספים, מחציתם עובדי ביטחון.

נזכיר כי ניתן לבצע צ'ק-אין מראש באתרי האינטרנט של חברות התעופה. עוד נזכיר כי לרשות הנוסעים עומדת אפליקציית TLV לעדכונים און-ליין ואפשרויות חניה בנתב"ג.

אפשר גם להתפנק ולהגיע ישר לעלייה למטוס עם תיקי היד: בתמורה לתשלום שמתחיל ב-550 שקל (ל-5 נוסעים ו-5 מזוודות), תוכלו לבצע שירות טרום טיסה מהבית באמצעות חברת פרימיום צ'ק-אין. החידוש בתחום הוא שאל חברות התעופה הישראליות (אל-על, ארקיע וישראייר) מצטרפת לראשונה גם חברת תעופה זרה, טורקיש איירליינס, שתציע שירות של בידוק בטחוני ומסירת המזוודות מהבית.