דרעי מכריז על הוזלת הקייטנות: "לא יעלו יותר מ-550 שקל"

עפ"י המתווה, מחיר הקייטנות יעמוד על 852 שקל, כשמשרד הפריפריה יסבסד זאת ב-300 שקל לפחות לילד הראשון ■ לילד השני ההנחה תעמוד על 350 שקל, ולילד השלישי - 400 שקל

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

קייטנות בזול לילדי הפריפריה וגם בעשרות שכונות במרכז: השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אריה דרעי; יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם; ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס; הכריזו היום (ב') על המתווה להוזלת מחירי הקייטנות לילדים בחופש הגדול הקרוב. כפי שנחשף אמש ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2, על-פי התוכנית, ילדים בגילאי 3-6 מיישובי הפריפריה יזכו לקייטנות מסובסדות. 

"ביקשנו מכל הרשויות להוריד את המחיר", אמר השר דרעי. "אני אמון על רגישות חברתית, ולא ייתכן שיש ילדים שבגלל מצוקת הוריהם לא יכולים ללכת לקייטנות".

לדבריו, "יש מקומות שבהם קייטנה הגיעה גם לסכום של 2,500 שקל, והחלטנו שעלינו לנקוט פעולה שתשפיע באופן גלובלי על כל השוק ותוריד את מחירי הקייטנות".

"אנחנו נציג כאן תוכנית של סבסוד ועזרה, וקובעים תקרה - קייטנה עד השעה 13:30 בצהריים תעלה 852 שקל בלבד", אמר דרעי. "זו הבשורה הגדולה, ועם זה כולם יצטרכו להתיישר. מי שירצה את העזרה והסבסוד שלנו - רק במחיר הזה. אני לא מאמין שיש רשות שתוותר, כי היא תפסיד סבסוד משמעותי". 

על-פי המתווה, מחיר הקייטנות יעמוד על 852 שקל, כשמשרד הפריפריה יסבסד את המחיר ב-300 שקל לפחות לילד הראשון. עבור הילד השני ההנחה תעמוד על 350 שקל, ועבור הילד השלישי ההנחה - שתחזור ישירות להורה - תהיה של 400 שקל.

"העיריות יקבלו סבסוד ממשרד הפריפריה עבור כל הילדים בשכבת הגיל הזו, לא משנה מה המצב הכלכלי של ההורים", הסביר דרעי. "הורה עם ילד אחד לא ישלם יותר מ-550 שקל, אין הנחה פחותה מ-300 שקל".

דרעי הדגיש כי אם העירייה תפעיל את הקייטנה במחיר זול יותר, "ההורים ירוויחו". השר ציין כי ההנחות יינתנו באופן אוטומטי ללא מבחני הכנסה או טיפול על-ידי הרווחה. הורים שמוכרים במערך הרווחה או מקבלים הנחה של יותר מ-50% בארנונה, יקבלו סיוע משמעותי עוד יותר.

"החיוך של הילדים שווה כל מאמץ"

"זה מהלך משמעותי ביותר שיפחית את העלויות להורים", הבהיר יו"ר המרכז לשלטון מקומי, חיים ביבס. "אני שמח שהיה מישהו חברתי שהחליט לוותר על כסף כדי להשקיע אותו בפריפריה החברתית. אנחנו מברכים על המהלך ודורשים ממשרד החינוך להשלים אותו בשלב של גני הילדים, ולאחר מכן על כלל בתי-הספר של הקיץ. זה מהלך מבורך, ואני רואה בו התחלה מצוינת כדי שנביא לתהליך שלם כדי לקבל את הקייטנות במחיר הזה".

ח"כ אמסלם הצהיר כי יגיש הצעת חוק שתיתן סמכויות לשר הפנים להתערב בסוגיית המחיר: "אם עיר או מושב יחליטו לגבות 3,000, צריך שאתה תוכל להתערב. התקצוב צריך לשבת במשרד החינוך, ומשרד הפנים יעקוב", אמר.

דרעי סיכם את הדיון ואמר: "החיוך של הילדים שווה כל מאמץ".

הקייטנות יסובסדו ביישובי הפריפריה שנמצאים באשכולות 1-4 במדד החברתי-כלכלי וכן בשכונות מצוקה בערים במרכז הארץ. כבר מספר שנים שהורים לילדים בגן ובכיתות א'-ד' מוחים על המחירים הגבוהים של הקייטנות העירוניות.

בשנה שעברה התקיים פרויקט "בית-הספר של החופש הגדול" לכיתות א'-ב'. מדובר בקייטנה שמסובסדת על-ידי המדינה ונמשכת 3 שבועות. השנה היא הייתה אמורה להתרחב לכיתות ג'-ד', אך התקציב קוצץ, וגם השנה ימצאו את עצמם אותם התלמידים ללא מסגרת מוזלת.