סוני השקיעה 50-100 מיליון דולר ב-Interlude של יוני בלוך

עד כה גייסה Interlude, שפיתחה פלטפורמה להצגה אינטראקטיבית של סרטים וקליפים, 38 מיליון דולר

יוני בלוך. סדרות אינטראקטיביות / צילום: איל יצהר
יוני בלוך. סדרות אינטראקטיביות / צילום: איל יצהר

לרגע קצר אחד המוזיקאי הישראלי יוני בלוך היה שופט בתוכנית הכישרונות "כוכב נולד". מהרגע שהפך לסטארט-אפיסט, אפשר להגיד שעבר מעמדת השיפוט לבמת האודישנים. עכשיו הוא זה שעומד למבחן, וצוות השופטים מורכב בעיקר מקרנות הון סיכון ומענקיות מדיה ובידור. הן מחפשות את הדבר הגדול הבא, והוא צריך מימון. כפי שזה נראה כרגע, הסטארט-אפ של בלוך - אינטרלוד (Interlude) - זוכה ללא מעט מחיאות כפיים, ולראיה השקעה די משמעותית שביצעה בו לא אחרת מאשר סוני היפנית.

לפי הודעה של Interlude, סוני ביצעה השקעה אסטרטגית באינטרלוד ששוויה לא ננקב, אך לפי בלוך "מדובר על עשרות מיליוני דולרים", ולפי ההערכות בין 50-100 מיליון דולר - לא מעט עבור כל סטארט-אפ באשר הוא, וכלל לא מעט עבור חברה שלא מפתחת את הגנת הסייבר הבאה או את התרופה הבאה לסרטן אלא רק עוד אמצעי בידור. כמו כן, שתי החברות ישתפו פעולה כדי לפתח תוכן בידורי שיופץ על גבי הפלטפורמה של אינטרלוד.

לפני שנפרט מעט יותר על שיתוף-הפעולה לעיל, נלך קצת אחורה: בלוך, 34, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בגיל 21. הוא הוציא 3 אלבומים, הפיק אלבומים לזמרים אחרים, שימש כאמור לזמן קצר שופט אורח בעונה החמישית של "כוכב נולד", ואז החליט כי טכנולוגיה בשילוב אהבתו הגדולה למוזיקה - זה העתיד שלו. יחד עם עמיתיו המוזיקאים ברק פלדמן וטל זובלסקי הוא הקים בשנת 2009 את אינטרלוד.

החברה פיתחה פלטפורמה שנקראת Eko וזו מאפשרת הצגה אינטראקטיבית של סרטים וקליפים, המזמינה את הצופה לבחור את המשך העלילה, כמו גם ליצור סרטוני וידאו אינטראקטיביים המאפשרים לצופה לבחור בין קווי עלילה שונים, מתוך מספר אפשרויות שעולות במהלך הצפייה.

"זו שפה שרוב הבמאים הצעירים חיכו לה. הם חיפשו שפה חדשה, ודרך הטכנולוגיה שלנו הם יכולים לממש את זה. סיפור אחד שמסופר מכל מיני זוויות. היוצר בוחר אם הוא מספר את הסיפור בצורה לינארית או לא לינארית. הצופה יכול להחליט אם לצפות בגרסת הבמאי, או להתערב", הסביר בעבר בלוך ל"גלובס".

הסיפור של אינטרלוד יצר ויוצר עניין, ועד כה גייסה החברה 37.6 מיליון דולר, בין השאר מקרנות ההון סיכון של אינטל וסמסונג, אולפני MGM ו-וורנר מיוזיק. השקעות אלה יצרו שיתופי-פעולה בין החברה הישראלית למשקיעיה, דוגמת גרסאות חדשות לסדרת הטלוויזיה "אזור הדמדומים".

- יוני בלוך, מהי מטרת שיתוף-הפעולה עם סוני?

"להפיק סדרות אינטראקטיביות, שמנצלות את הטכנולוגיה לספר סיפור שלא היית יכול באופן לינארי".

- מה השתנה בחברה מאז הגיוס האחרון שלה?

"החברה גדלה, במיוחד בצד הטכנולוגיה - הווידאו שלנו מנגן באייפון ובאנדרואיד וכן באמצעי מציאות מדומה. הגיוסים האסטרטגים האחרונים שלנו מבטיחים שיצרני התוכן האיכותיים ביותר בעולם עובדים ומשקיעים בתוכן על המדיום שלנו".

- מהו אומדן ההכנסות השנתי של החברה?

"אנחנו לא מפרסמים את זה עדיין, אבל הוא גדל לוגריתמית".

Interlude

שנת הקמה: 2009

מה החברה עושה: פלטפורמה להצגה אינטראקטיבית של סרטים וקליפים

מייסדים: יוני בלוך (מנכ"ל); טל זובלסקי (סמנכ"ל טכנולוגיות); ברק פלדמן

מספר עובדים: 60, כמחצית בישראל

סך גיוסי הון: 37.6 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: קרן ההון סיכון של אינטל, קרן מרקר, אולפני MGM, קרן ההון סיכון של סמסונג, סקויה ישראל, וורנר מיוזיק

מוברסט גייסה 1.6 מיליון דולר

הנה עוד מיני גיוס של חברה ישראלית: Moburst, שמשמשת כסוכנות שיווק לאפליקציות מובייל, גייסה 1.6 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 2.4 מיליון דולר. בשנה האחרונה הרחיבה מוברסט את מעגל לקוחותיה, כשהפכה לסוכנות של מותגי ענק כמו eBay, פייזר, גוגל והוטלס קומביינד. "אלה מצטרפות לרשימת הלקוחות המונה את פתאל, לאומי קארד, אפליקציית המוניות Gett ועוד", טוענת החברה בהודעתה.

"סוכנויות שיווק כושלות היום בניסיון לספק את צרכי לקוחותיהן בזירת המובייל, מה שיוצר את הסיטואציה המושלמת לצמיחה של מוברסט, שגדלה אשתקד בשיעור של 520%", טוען גלעד בכר, מייסד ומנכ"ל. "האקלים הנוכחי בתעשייה דורש אינטגרציה חכמה של טכנולוגיות והבנה עמוקה של חנויות האפליקציות במטרה למקסם החזר ההשקעה במובייל".

Moburst

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: סוכנות בינלאומית לשיווק במובייל

מייסדים: גלעד בכר (המייסד); ליאור אלדן (המייסד השותף)

מספר עובדים: 50+ 

סך גיוסי הון: 2.4 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: קרן אלווטור ו-Centralway, אפליקציית בנקים בארה"ב