נעילה חיובית בוול סטריט; ילן הזהירה מהשלכות ה"ברקזיט"

נעילה חיובית באירופה; נעילה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות אסיה ■ הנפט נסחר בירידות של כ-1% ■ ילן: "הגישה הזהירה של הפד עדיין מתאימה" ■ מניית אימפרבה זינקה ב-12.4%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים קלות, לאחר שבורסות אירופה ננעלו בעליות ולאחר שהמסחר בבורסות באסיה נחתם במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. אמש ננעל המסחר בניו-יורק במגמה חיובית.

 

"קצב השיפור בשוק העבודה מצביע על האטה לאחרונה, דבר המצביע על כך שהגישה הזהירה של הפד עדיין מתאימה". כך אמרה היום (ג') נגידת הפד, ג'נט ילן, בנאומה בפני הקונגרס האמריקאי במסגרת העדות החצי שנתית שנערכת ביומיים הקרובים. במהלך העדות, משיבה ילן לשאלות המחוקקים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית של הפד.

"המשך העלאה זהירה של הריבית יסייע לנו לתמוך בכלכלה בצורה נכונה בעודנו מנסים להעריך האם שוק העבודה מתחזק והאם האינפלציה ממשיכה בכיוון היעד של 2% שהפד קבע", הוסיפה.

ילן התייחסה לראשונה ל"ברקזיט" וציינה כי "יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי מהווה סיכון משמעותי לכלכלת ארה"ב וליציבות בשוק הפיננסי העולמי. לפני הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית בארה"ב, על הפד לוודא שהשווקים לא בהלם מתוצאות ההצבעה במשאל העם הבריטי שיתקיים ב-23 ביוני", אמרה ילן.

המשקיעים ימשיכו לתור אחר רמזים למועד הבא שבו יעלה הפד את הריבית בארה"ב בדברים שתישא ילן במהלך היומיים הקרובים.

יו"ר הפד ילן מספקת עוד רמזים בנוגע להעלאת הריבית בארה"ב

והטריגר שהצית אתמול את שוקי העולם ממשיך להשפיע גם היום: הסקרים האחרונים בבריטניה מצביעים על רוב למחנה התומכים בהישארותה של הממלכה באיחוד האירופי. הסקר של עיתון טלגרף הצביע על רוב של 53% של מחנה התומכים בהישארות, לעומת 47% התומכים בעזיבה. תיאבון הסיכון של המשקיעים גדל והדבר ניכר גם בהתחזקות הליש"ט מול המטבעות המרכזיים ומנגד, היחלשות הזהב, שנחשב לחוף מבטחים עבור המשקיעים. 

עם זאת, אנליסטים בשוק מזהירים שהשווקים נהיו רגישים מדי לכל חדשות שקשורות למשאל העם בבריטניה. כך שאם סקרים אחרים שיפורסמו היום או מחר יצביעו על התחזקות במחודשת במחנה התומכים בפרישה מהאיחוד, השווקים עלולים להגיב בירידות חדות.

גם המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס הזהיר היום מפני "יום הדין" בבריטניה, אם תושבי הממלכה ייבחרו לפרוש מהאיחוד האירופי במשאל העם שייערך ביום חמישי. בתרחיש שכזה, אמר סורוס, המטבע הבריטי והכלכלה יינזקו באופן חמור יותר מ"יום רביעי השחור" ב-1993. 

הנפט  נסחר בירידות של עד כ-1% כאשר הברנט נסחר סביב ה-50 דולר לחבית.

 

מניות חברות הטכנולוגיה והאלקטרוניקה בלטו היום במסחר ורובן סגרו בעליות שערים. נציין את מיקרוסופט , אדובי , ואפל . מיד לאחר נעילת המסחר פרסמה אדובי את הדוח הרבעוני שלה שאכזב את המשקיעים והביא לירידה במנייה. 

מניית חברת אבטחת הסייבר אימפרבה  זינקה לאחר שנודע כי המליארדר פול זינגר השקיע בחברה.

מניית פייסבוק  נסחרה בעליות קלות לאחר שנודע כי המנהלים הטכנולוגיים בחברה מתעניינים בכניסה של הרשת החברתית לסין ולאחר שפורסם היום כי מספר המשתמשים החודשיים ברשת שיתוף התמונות אינסטגרם שבבעלותה של פייסבוק עלה למעל 500 מיליון משתמשים. 

מניית בואינג  נסחרה בירידות לאחר שזינקה בטרם נפתח המסחר. זאת, לאחר שהחברה הודיעה כי נחתם הסכם ראשוני ולפיו החברה תתחיל למכור את מטוסיה לאיראן. שווי העסקה, על פי הדיווחים בעיתונות האיראנית, עשוי להגיע עד 25 מיליארד דולר. 

טבע  ממשיכה למכור קווי מוצר על מנת לקבל את האישור הרגולטורי הנדרש להשלמת רכישת אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן. כך, חברת התרופות האמריקאית Impax Laboratories דיווחה היום על רכישת פורטפוליו של 15 מוצרים גנריים שכבר משווקים, וכן את הזכויות לבקשת אישור השיווק של התרופה הגנרית Concerta, והיא תשלם לטבע סכום של 586 מיליון דולר.