יו"ר הפד ילן רומזת על דחייה נוספת בהעלאת הריבית בארה"ב?

ילן: "'קצב ההתאוששות בשוק העבודה מצביע על האטה לאחרונה" ■ התייחסה לברקזיט לראשונה וציינה כי פרישת בריטניה מהאיחוד תהווה סיכון לכלכלה האמריקאית והעולמית

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

"קצב ההתאוששות בשוק העבודה מצביע על האטה לאחרונה, דבר המצביע על כך הגישה הזהירה של הפדרל ריזרב עדיין מתאימה" - כך אמרה היום (ג') יו"רית הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, בנאומה בפני הקונגרס האמריקאי במסגרת העדות החצי-שנתית שנערכת ביומיים הקרובים, במהלכה תשיב ילן לשאלות המחוקקים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית של הפד.

ילן ציינה כי המשקיעים מתוחים, וכי והתיאבון שלהם ליטול סיכונים עשוי להשתנות בפתאומיות. זאת, לדבריה "עקב האינפלציה הנמוכה, הצמיחה הזוחלת והמדינות המוניטרית המאוד מקלה" שמאפיינת מדינות רבות.

"המשך העלאה זהירה של הריבית יסייע לנו לתמוך בכלכלה בצורה נכונה, בעודנו מנסים להעריך האם שוק העבודה מתחזק והאם האינפלציה ממשיכה בכיוון היעד של 2% שהפד קבע", הוסיפה.

ילן התייחסה לראשונה ל"ברקזיט" וציינה כי "יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי מהווה סיכון משמעותי לכלכלת ארה"ב וליציבות בשוק הפיננסי העולמי. לפני הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית בארה"ב, על הפד לוודא כי השווקים לא בהלם מתוצאות ההצבעה במשאל העם הבריטי שיתקיים ב-23 ביוני", אמרה ילן. 

 

ילן הדגישה כי פרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי היא לא הסיכון היחיד שעשוי לטלטל את השווקים. אחד מהסיכונים הנוספים, לטענתה, הוא סין, "שמתמודדת עם אתגרים רציניים".

דבריה של יו"רית הפד מגיעים 6 ימים לאחר שהבנק המרכזי האמריקאי החליט להותיר את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%-0.5%, זו הפעם השישית ברציפות.