ייצוגית: סלקום ממשיכה לגבות מלקוחות שעברו למתחרות

בתביעה, בהיקף מוערך של 200 מיליון שקל, נטען כי סלקום גובה תשלום מלקוחות שעברו לחברות מתחרות בגין חודש מלא - גם אם מדובר בימים בודדים 

בקשה לתביעה ייצוגית, בהיקף מוערך של 200 מיליון שקל, הוגשה השבוע נגד חברת הסלולר סלקום, וזאת בטענה כי היא גובה תשלום מלקוחות שעברו לחברות מתחרות בגין חודש מלא - גם אם מדובר בימים בודדים.

התובע טוען, באמצעות עו"ד ארנון גרפי, כי היו בבעלותו 5 קווים בסלקום, וכי בתחילת ינואר 2016 הוא ביקש לנייד את הקווים לחברת סלולר מתחרה. הניוד בוצע ב-21 בינואר, ועוד באותו היום הוא החל להשתמש בשירותי החברה החדשה.

אולם לטענתו, כאשר הוא קיבל את החשבון האחרון מסלקום בגין חודשים ינואר-פברואר, הוא גילה כי חויב באופן מלא עבור חודש נוסף (עד ה-20.2), וזאת על אף שהתאריך בו ביצע את הניוד היה היום הראשון למחזור החיוב החודשי, כלומר בפועל הוא חויב על התאריכים 21.1.16 ועד 20.2.2016, בשעה שהוא התנייד לחברה אחרת כבר ביום 21.1.2016 - המועד שבו מסתיים מחזור החיוב החודשי בסלקום.

לדבריו, הנימוק שהוא קיבל מהחברה עבור חיוב של חודש שלם הוא ש"אלה הנהלים. ברגע שלקוח מתנתק באמצע החודש, הוא מחויב על חודש מלא". החיוב נעשה על כל אחד מהקווים שהחזיק הלקוח. 

"התנהגותה ומדיניותה של סלקום מהווה הפרת חובות האמון, הזהירות והגילוי החלות על כל חברה שעוסקת במתן שירותים, וודאי חברה בסדר גודל של המשיבה, שהיא אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל. התנהגותה אף עולה כדי עשיית עושר ולא במשפט, הטעיה, רשלנות ובגדר הפרת חובה חקוקה ועוולות נוספות", נכתב בכתב התביעה.

קבוצת הצרכנים המוגדרת בתביעה מורכבת מכלל מנויי סלקום שביקשו להתנייד לחברות אחרות ב-7 השנים האחרונות ואשר חויבו בתשלום לאחר הניוד. לדברי עו"ד גרפי, "אם להסתמך על אתר האינטרנט של החברה מדובר במאות אלפי מנויים". בכתב התביעה הוצגו נתונים לפיהם ב-2105 שיעור הנוטשים את החברה עמד על 42%. 

"משכך, חשיבותה של הבקשה דנן היא עצומה, שכן ככל שגוברת התחרות, ועולה מספרם של הלקוחות המבקשים להתנייד מהמשיבה לחברות סלולר אחרות - גובר החשש להיקף נזקים גדול יותר ולהתנהלות פסולה כלפי לקוחות רבים יותר", צוין.