BUY2 נטוורקס תובעת את גוגל על הפרת פטנט רשום

הגישה בארה"ב בקשה לצו מניעה קבוע נגד השירות "I’m Feeling Lucky" של גוגל, שלטענתה מפר את הפטנט הרשום "WWW Addressing" שהמציא אביב רפואה

אביב רפואה / צילום: ליאת מנדל
אביב רפואה / צילום: ליאת מנדל

חברת BUY2 נטוורקס שבשליטת אביב רפואה תובעת את גוגל על הפרת פטנט בתחום החיפוש באינטרנט. התביעה הוגשה אמש (ג') לבית המשפט המחוזי במדינת דלוור בארה"ב (המקום בו רשומה גוגל), והודעה על כך נמסרה הבוקר (ד') לבורסה בתל-אביב.

ב-BUY2 נטוורקס טוענים כי גוגל משתמשת ללא אישור בפטנט שהומצא על-ידי אביב רפואה ונרשם על-שם החברה ב-1998 תחת השם "WWW Addressing".

הפטנט, שאושר על-ידי משרד הפטנטים בארה"ב בשנת 2014, מאפשר לגולש להקליד תיאור חופשי של אתר אינטרנט ולעבור ישירות לאתר המבוקש, ללא צורך להשתמש בכתובת אתר מדויקת או לסרוק תוצאות חיפוש על-מנת להגיע אליו. 

במסגרת התביעה טוענת BUY2 נטוורקס כי גוגל מפרה את הפטנט באמצעות שירות אותו היא מספקת לגולשים תחת השם "I’m Feeling Lucky" ("יותר מזל משכל"), המאפשר לגולשים לעבור ישירות לאתרי אינטרנט רלוונטיים. השירות נגיש, בין היתר, באמצעות עמוד הבית הראשי של גוגל. 

BUY2 נטוורקס מבקשת כי המשפט יתקיים בפני חבר מושבעים. כתב התביעה כולל תביעה לתשלום פיצויים על השימוש הבלתי מורשה שגוגל עושה בפטנט וכן בקשה לצו מניעה קבוע שיאסור על גוגל להמשיך ולהפר את הפטנט.