דריכות לקראת ה"ברקזיט": ירידות בסיום המסחר בניו יורק

עליות שערים בבורסות אירופה; נעילה מעורבת באסיה ■ ילן התייחסה אמש להאטה בקצב ההתאוששות בשוק העבודה והזהירה מהשלכות ה"ברקזיט"

וול סטריט / צילום: בלומברג
וול סטריט / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בעצבנות רבה והשוק עבר מעליות לירידות שנשמרו עד לסיום המסחר, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק בעליות קלות. גם המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום בעליות שערים, לאחר שהמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת משאל העם שייערך מחר בבריטניה ויכריע האם הממלכה תישאר באיחוד האירופי.  

 

שינוי מגמת המסחר מיוחס למספר דברים: האמירה של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, ביום השני, לעדותה בקונגרס כי זה לא תפקידו של הפדרל ריזרב לדאוג לעליות בשווקים הפיננסים. ושני סקרים שפורסמו הלילה באירופה לפיהם יש יתרון קל לתומכים ביציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

כאמור, אמש נפתחה העדות החצי-שנתית של נגידת הפד ג'נט ילן בקונגרס. ילן הייתה ספקנית יותר מאשר בנאומיה האחרונים וציינה כי "קצב ההתאוששות בשוק העבודה מצביע על האטה לאחרונה, דבר המצביע על כך הגישה הזהירה של הפדרל ריזרב עדיין מתאימה". ילן התייחסה גם לסכנת ה"ברקזיט" ואמרה כי "יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי מהווה סיכון משמעותי לכלכלת ארה"ב וליציבות בשוק הפיננסי העולמי". היא הוסיפה כי "לפני הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית בארה"ב, על הפד לוודא שהשווקים לא בהלם מתוצאות ההצבעה במשאל העם הבריטי שיתקיים ב-23 ביוני".

יו"ר הפד ילן מספקת עוד רמזים בנוגע להעלאת הריבית בארה"ב

עוד בטרם החלה עדותה בפני הקונגרס, הגישה ילן לחבריו את דוח המדיניות המוניטרית של הפד שבו נטען כי שוק המניות האמריקאי עלה לרמות גבוהות מדי מתחילת השנה. "מחירי המניות הפכו להיות רגישים לעליות במונחי פרמיות. למרות ששווי שוק החברות לא קשור באופן ישיר לתשואות האג"ח הממשלתיות, על מחירי המניות לחזור לרמותיהם הנורמליות, במיוחד כאשר העליות בשווקים הפיננסיים אינן קשורות לחדשות הטובות בנוגע לצמיחה", כך אמרה ילן.

הפד רומז: שוק המניות בארה"ב התנפח לממדי בועה

כאמור, מחר ייערך משאל העם בבריטניה שיכריע האם הממלכה תישאר בגוש האירו או שהיא תתנתק ממנו. התוצאות צפויות להתפרסם בלילה. הסקרים האחרונים שבוצעו מצביעים על מירוץ צמוד עם יתרון קל למחנה המתנגדים להישארות באיחוד.

 

עוד בזירת המאקרו האמריקאית, היום התפרסם דוח מלאי הנפט השבועי שהצביע על ירידה של 917 אלף חביות, בעוד האנליסטים צפו לירידה של 1.3 מיליון חביות, לאחר שבשבוע שעבר נרשמה ירידה של 900 אלף חביות.

הנפט  סגר מעל רמת 49 הדולר לחבית.

מניית סולאר-סיטי ׁ(סימול: SCTY) ריכזה עניין לאחר שזינקה אתמול במסחר המאוחר בכ-15%, לאחר שאלון מאסק, אחד ממייסדי החברה, הציע למזג אותה עם החברה השנייה שבבעלותו, טסלה , תמורת סכום של 2.8 מיליארד דולר בעסקת מניות בלבד.

מניית אדובי  נסחרה בירידות שערים לאחר שבדוח הכספי שפרסמה החברה אמש היא דיווחה על תחזית נמוכה מהצפוי לרבעון הקרוב.