מסרבים להכיר במציאות: טכנולוגיות גיימינג וירטואליות

מדובר בנשק שובר שוויון שמאיים לבטל את היתרון החזותי של המסכים הגדולים ולקחת את ה"אקשן" מהמסך הקטן של הסמארטפון היישר אל עיניו ואוזניו של השחקן

עד לאחרונה התחלקו מכורי הגיימינג לשני עולמות נפרדים. השחקנים הרציניים נצמדו למחשב האישי ולקונסולות המשחק, בהובלת סוני ומיקרוסופט. ואילו השחקנים "המזדמנים" הפכו את הטלפון הנייד ו/או הטאבלט למכונת המשחק שלהם, תוך ויתור על גודל המסך ואיכותו ועל עוצמת המעבד הגרפי.

אלא שכיום הסטטוס-קוו מאיים להישבר בשל פריצות דרך טכנולוגיות האחרונות בתחום המציאות המדומה (VR) ופיתוח של מערכות הפעלה "טלפוניות", שמתוכננות ספציפית לתמוך ב-VR. מדובר בנשק שובר שוויון, בהובלת גוגל, אפל ושות', שמאיים לבטל את היתרון החזותי של המסכים הגדולים ולקחת את ה"אקשן" מהמסך הקטן של הסמארטפון היישר אל עיניו ואוזניו של השחקן.

הוותיקים בלחץ

לנוכח התחרות המתרגשת, גם סוני (פלייסטיישן) וגם מייקרוסופט (XBOX) שבדרך כלל שומרות את החידושים העתידיים שלהן בסודיות, מיהרו לחשוף בכנס E3 מוצרים, שיושקו רק בעוד חודשים רבים. במרכז החידושים של סוני ניצבה הרחבת מציאות מדומה לקונסולת ה-PS4, שתושק באוקטובר.

מיקרוסופט הגיבה בצעד משולב, שכלל חשיפה לא שגרתית של פרטים טכניים על פרויקט הדור הבא של ה-XBOX, שיושק רק בשלהי 2017 ויכלול, בין השאר, תמיכה בתצוגת 4K.

אוזניות וירטואליות, רמקולים מזכוכית

מי שעתיד להרוויח מהמלחמה המתרגשת בזירת ה-VR הם יצרני הציוד ההיקפי לגיימרים, שכבר משיקים בימים אלה מוצרים ייעודיים ואולטרה מתוחכמים שיתמכו בחוויית המשחק הווירטואלית. היצרנית הוותיקה TURTLE BEACH, למשל, הציגה בתערוכה אוזניות מקצועיות, שפותחה במיוחד כמוצר משלים למשקפי VR, ללא קשר לפלטפורמת המשחק - סלולרי, מכונת משחק או PC. ב-80 דולר (ארה"ב) יקבלו הגיימרים אוזניות, שעיצובן אינן מפריע למשקפי ה-VR בנוסף למיקרופון עם מערכת ביטול רעשים אוטומטית ושמיעה עצמית.

עוד מוצר עתידי מרשים שחשפה החברה הוא צמד רמקולים לגיימרים, שעשויים מזכוכית שקופה ודקיקה. החברה מכנה את הטכנולוגיה "פריצת הדרך הגדולה ביותר בעולם האודיו מזה עשורים" וטוענת, שהרמקולים מכוונים קרן אודיו ממוקדת וצרה אל מאזינים, שנמצאים בנקודה ספציפית בחדר - מה שמתאים במיוחד לגיימרים מתחשבים, שאינם מעוניינים לשתף את הסביבה בפס הקול הרועש של המשחק.

גבולות בטיחות וירטואליים

גם יצרנית העזרים NYCO מתכוונת להסתער על שוק המציאות המדומה עם שורה של מוצרים מקוריים, שמביאים בחשבון את הדרישות הייחודיות של השחקנים העתידיים. דוגמה אחת מכונה "VR GUARDIAN" והיא מיועדת למנוע מהשחקן חבוש המשקפיים לחרוג מאזור בטיחות שנקבע מראש - בהנחה שאף אחד לא רוצה להתנגש בקיר או ליפול מהחלון בלהט של משחק אקשן וירטואלי. הפטנט פועל באמצעות חיישני בלוטות', שיוצרים על רצפת החדר רשת, שגודלה נקבע על ידי המשתמש. החיישנים משדרים את המידע לשני "צמידי" בלוטות', שעל פרקי היד של השחקנים, ואלה מתריעים על חריגה מהגבולות באמצעות צליל ורטט. כל הפריטים בערכה מצוידים בסוללות נטענות והיא תוצע החל מהסתיו הקרוב ב-99 דולר.

עוד מוצר חדשני של החברה הן שתי רצועות יד, שמפעילות לחץ על נקודות ספציפיות בחלק הקדמי של שתי הידיים. לטענת החברה, הפעלת הלחץ הממוקד על נקודות, שמוכרות היטב בעולם הרפואה האלטרנטיבית, מסייע להפחית את המתח והלחץ מהשרירים, מעודדת את זרימת הדם ומסייעת להקטין את תופעות הלוואי של שימוש מתמשך במשקפי מציאות מדומה - כמו סחרחורות, כאבי צוואר וכדומה. כל רצועה כזו תעלה כ-10 דולר, החל מהקיץ. רעיון דומה ניצב גם מאחור גאדג'ט קטן, שמתחבר לבקרי המשחק של מכונות המשחק הפופולריות, ומזרים אוויר צונן לידיו של השחקן, כדי למנוע הזעת יתר או דביקות, שתפגע בביצועיו.

 

העתיד של משקפי ה-VR

ואם מישהו רוצה לראות כיצד העתיד של משקפי VR הוא יקבל רמז טוב ממשקפי המציאות המדומה, שהציגה חברת IMMEREX בכנס. את מקום המסגרת הכבדה והמגושמת מחליף עיצוב קליל ואלגנטי, שמזכיר משקפי שמש אופנתיים. החידוש המרכזי הוא "קופסת מדיה" קטנה וניידת, שתומכת במגוון רחב של תוכן מציאות מדומה דו או תלת ממדי - החל בסרטים, עבור דרך משחקים של קונסולות משחק וכלה במשחקי סמארטפון ואפליקציות של אנדרואיד ו-IOS.