אושר: 2,943 יח' דיור ו-90 אלף מ"ר תעסוקה בהרצליה

מדובר בתוכנית "מתחם הכוכבים" בגליל ים ■ כ-2700 מהדירות בתחום התוכנית צפויות להיכלל במכרזי מחיר למשתכן ■ לדברי גורם במטה הדיור באוצר, המכרזים ייצאו בשבועיים הקרובים

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר הרצליה, המוסמכת גם כוועדה עצמאית, אישרה היום (ה') סופית תוכנית גדולה למגורים ותעסוקה בעיר. מדובר בתוכנית "מתחם הכוכבים" על שטח שהיה שייך לקיבוץ גליל ים הכוללת 2,943 יחידות דיור ו-90 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. עוד במסגרת התוכנית גם מתחם להקמת מרכז שירותי הצלה שיכלול תחנת מגן דוד אדום, תחנת משטרה ועוד.

נציין כי מכיוון שהוועדה המקומית היא כאמור גם ועדה עצמאית, התוכנית איננה צריכה לעבור לוועדה המחוזית לאישור נוסף.

התוכנית קודמה בשנים האחרונות וזכתה לקידום מהיר יותר בעקבות החתימה של העירייה על הסכם גג מול המדינה. במסגרת הסכם הגג הוסכם על קדם מימון של חלקים שונים בתוכנית ומימון פארק בתחומה ובמקביל נקבע כי חלק כמעט כל יחידות הדיור שישווקו במתחם ייועדו למכרזי מחיר למשתכן, כלומר לזכאים מחוסרי דירה על פי הקריטריונים של התוכנית הממשלתית.

כך, כ-2700 מיחידות הדיור שנכללות בתוכנית ישווקו על ידי המדינה במסלול מחיר למשתכן כאשר 20% מהן ייועדו לבני המקום, כלומר לתושבי העיר. גורם במטה הדיור מסר היום כי בכוונת המדינה להוציא את המכרזים לשיווק כבר בשבועיים הקרובים.

"מדובר באחת התכניות הגדולות והמרכזיות שישווקו במסגרת תכנית "מחיר למשתכן"", כך שר האוצר משה כחלון על אישור התוכנית, "מדובר בתוכנית הנמצאת בלב איזור הביקוש ותיתן מענה לאלפי צעירים שללא תכנית "מחיר למשתכן" לא היו יכולים לקנות דירה בעיר".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "זו בשורה מהפכנית לצעירים בכלל ולצעירי הרצליה בפרט וצעד משמעותי עבור דור העתיד של מדינת ישראל".

מאיה כץ, מ״מ וסגנית ראש העירייה: ״ אישור התוכנית היום הינו צעד נוסף בעשייה למען צעירי העיר שמעוניינים להמשיך להתגורר בעיר בה גדלו וחונכו. התוכנית תתרום לעיר תרומה משמעותית ומצטרפת לשורה של פרויקטי דיור בר השגה שאנו מקדמים במקביל ובאופן אינטנסיבי.״