ראש חטיבת המודיעין במשטרה יודח מתפקידו

המשטרה הודיעה לתנ"צ גיא ניר כי בכוונתה להדיחו באופן רשמי ■ ניר הוצא לחופשה כפויה בעקבות בדיקת החשדות נגדו להתנהלות לא תקינה והאצלת סמכויות בלתי תקינה לעוזרת שלו

משטרת ישראל הודיעה היום (ה') לתנ"צ גיא ניר על כוונתה להדיחו מתפקיד ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין. ניר, הנמצא בחופשה כפויה בעקבות חשדות להתנהלות לא תקינה והאצלת סמכויות בלתי תקינה לעוזרתו, קיבל הבוקר את ההודעה על הכוונה להדיחו באופן רשמי.

עורכי הדין איתן פלג ואסף גולן, המייצגים את ניר, הגישו בעקבות ההודעה בקשה למתן צו ביניים לבית המשפט המחוזי. "מדובר בהתנהלות חסרת תום לב באופן קיצוני", כתבו עורכי הדין. ניר כבר הגיש עתירה בנוגע לבדיקה המתנהלת נגדו במשטרה. בדיון שנערך בעתירה השבוע הסכים ניר לוותר על הסעיף המבקש לבטל את ההחלטה להוציאו לחופשה כפויה. "המשטרה מיהרה להוציא את המרצע מן השק ולשלוף את החץ השני שהיה מונח באשפתם", נכתב בבקשה שהוגשה היום.

בדיון השבוע אמר נציג המשטרה, עו"ד משה וילינגר: "אם לאחר השגה וקבלת החלטתה (בנוגע לחופשה הכפויה) ימצא לנכון להעביר את העותר (ניר) מתפקידו ובמסגרת זו יעלו עניינים נוספים, אז תתאפשר לעותר כל הזדמנות להעלות כל טענה בהקשר זה ויתקיים שימוע לכל דבר ועניין".

גורמים במשטרה הסבירו כי ההחלטה להדיח את ניר מתפקידו התקבלה כדי לאפשר מינוי ראש חטיבה חדש. ראש חטיבת המודיעין הוא אחד התפקידים הרגישים ביותר במשטרה והוא אינו מאויש מאז דצמבר, אז הוצא ניר לחופשה כפויה. השילוב בין הערכת הזמן עד לסיום ההליכים נגדו, חומרת החשדות כפי שעולה מטיוטת כתב האישום, לבין דברי בית המשפט בדיון השבוע ורגישות התפקיד, מחייבים להעבירו מתפקיד על מנת לאפשר מינוי ראש חטיבה חדש.

עוזרתו של ניר, הקצינה מ', הגישה לאחר שנפתחה הבדיקה נגדו, תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433, בגין הטרדה מינית. תלונה זו נסגרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה וריטמן הוחזר לתפקידו. במהלך עדותו של ריטמן, במסגרת הליך קצין בודק, שמונה לחקור את התנהלותו של ניר והקצינה מ' אמר "שמעתי על מחנה רוני ומחנה גיא, למ' קראו הרח"טית (ראש חטיבת המודיעין) האמתית", תיאר ריטמן את היחסים העכורים בחטיבה הרגישה בעת שבראשה כיהן ניר. עדות ריטמן על ההתנהלות הקשה שהייתה בחטיבה, אחת הרגישות והסודיות במשטרה, בפני ניצב דוד ביתן, מהווה בסיס להמלצה להגשת כתב אישום משמעתי נגד ניר, שצפוי להיות מוגש בקרוב.