צפו: הצצה לשני המלונות החדשים שנפתחו החודש בת"א

בחודש האחרון נפתחו שני בתי מלון חדשים בלב ת"א ובמרחק של כמה מאות מטרים זה מזה, המצטרפים לטרנד המלונות הקטנים והטרנדים שמציעים חוויית אירוח לא שגרתית ■ צפו בווידאו

צ'ק אין, מלון וויט וילה, תל אביב / צילום: דפי הירשפלד-שלם
צ'ק אין, מלון וויט וילה, תל אביב / צילום: דפי הירשפלד-שלם

בחודש האחרון נפתחו שני מלונות חדשים בלב הפועם של תל-אביב ובמרחק של כמה מאות מטרים זה מזה. לאחד קוראים ה-וויט וילה, ולשני הוויט האוס. אז איך זה שלשני המלונות שם כמעט זהה? דפי הירשפלד-שלם יצאה לברר את הנושא.

העיר הלבנה היא מותג מצליח כנראה ויעידו על כך שני מלונות בוטיק שנפתחו בחודש האחרון בתל-אביב הוויט וילה והוויט האוס. הוויט וילה הוא מלון קטן ואינטימי הממוקם על שדרות בן ציון בצמוד לכיכר הבימה. המלון נבנה על חורבותיה של וילה שנבנתה בשנות הארבעים ע"י האדריכל סם ברקאי עבור משפחת זילברשטיין, בעלי קולנוע חן דאז. בשנות ה-70 נימכרה הוילה לעמותת העיר הלבנה ולפני כ-5 שנים נרכשה ע"י יזם איטלקי שהתאהב במקום. מבנה המלון קטן יחסית וניראה כמו עוד בית מגורים בשדרה. אך יחד עם זאת בשל סגנון הבנייה הא-סימטרי וההגבהה אל מעל הרחוב מצליח המלון למשוך את תשומת לבם של החולפים על פניו. 4 שנים של עבודות שימור הצליחו לשוות למלון מראה אותנטי מקורי, ממש כמו בשנות הארבעים העליזות של תל-אביב.

המלון מציע 18 חדרים שונים זה מזה. לחדרים בקומת הקרקע יש יציאה לחצר קטנה ובקומות העליונות ישנן מרפסות שמש רחבות-ידיים המשקיפות על השדרה. לא רק מראה הבניין מבחוץ אלא שגם בזכות ההקפדה על עיצוב שמרני ושילוב של רהיטים מעץ עתיק מושגת התחושה החמימה כאילו הגעתם לבית של סבתא. 

במרחק של 10 דקות הליכה מהוויט וילה, ממש בסמוך לכיכר דיזינגוף אנחנו מגיעים אל מלון וויט האוס. גם הוא שוכן במבנה באוהאוס אשר נבנה בשלהי שנות העשרים של המאה הקודמת.

מלון ה-וויט האוס מציע 25 חדרים ברמות אירוח שונות הן בגודל והן בעיצוב כשרובם פונים אל הכיכר. המלון פונקציונאלי מאוד והחוזקה הגדולה שלו היא בעיקר המיקום. המלון מציע שירותים כמו לאונג' עסקים וטאבלטים לשימוש אישי, בעתיד מתוכנן להפתח במלון גם ספא כשאת ארוחות הבוקר מקבלים האורחים באמצעות שובר במסעדת לנדוור הצמודה. אין ספק שלא מדובר בעוד מלון סטנדרטי אלא במלון שמדבר בשפה אחרת, חדשה ובעיקר בגובה העיניים. הרגשנו את זה כבר בתהליך הצ'ק אין שנעשה דרך מעין אוהל סיירים כשאת פנינו קיבל כלב תל-אביבי חינני ולא נציג מעונב. לוויט האוס יתרון אחד בולט על פני שאר מלונות הבוטיק בסביבה והוא המחיר.

שני המלונות החדשים, שממשיכים את טרנד המלונות הקטנים בעיר שאינו מתעייף מסתבר, מציעים אמנם חוויית אירוח שונה לחלוטין בין כתליהם, אולם לשניהם יש מכנה משותף אחד ומנצח והוא כמובן העיר הלבנה עם ההיצע התרבותי והקולינרי העשיר שיש לה להציע בתוספת הים. כך שזה לא מפתיע כלל ששניהם אמנם יצאו לדרך כמעט ביחד ועדיין תחת שם שדי מזכיר האחד את השני.

 לאלו מכם שגם רוצים לצאת ולהכיר את העיר מספק המלון מגוון טיולים, לאוהבי ההרפתקאות והמיסטיקה ישנם סיורי בתי קברות, וסיורים ליליים בסמטאות יפו, למי שפחות בקטע יוכל לבחור בסיורי שווקים ואוכל וכמובן סיור בעיר הלבנה המספר את סיפורה של העיר מראשיתה.