תקציב טורנדו בהיקף 15 מיליון שקל עובר למקאן ת"א

בעלי קבוצת טורנדו: באומן משרד מצוין, אך אחרי 5 שנים הגיע הזמן להתרענן

תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו עובר ממשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי למשרד הפרסום מקאן תל-אביב - כך נודע ל"גלובס". התקציב, שהיקפו מוערך בכ-15 מיליון שקל, טופל בבאומן-בר-ריבנאי כ-5 שנים.

תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו טופל עם השנים בעיקר במשרדי פרסום גדולים. בעבר טיפל בו משרד הפרסום מקאן-אריקסון. משם הוא עבר למשרד הפרסום אדלר-חומסקי שייצר עבורו את קמפיין המיתוג האלמותי בו בכל פעם מדבר על המותג קבוצה מזוהה אחרת- למשל טייסים. משם - בין היתר על רקע נושאים מסחריים עבר התקציב לשלמור-אבנון-עמיחי. המשרד טיפל בו במשך כ-4 שנים אך ההתקשרות בין הצדדים הגיע לפרשת דרכים בעקבות סכסוך מסחרי, וזאת לאחר משחברת המדיה יוניון, שרכש את המדיה עבור שלמור, סירבה להמשיך לעבוד עם הקבוצה על-פי התנאים המסחריים של התקופה הקודמת.

עם הגיע מערכת היחסים עם שלמור לקיצה יצאה ב-2011 החברה למכרז פרסום חדש. רבים בענף טענו אז כי עקב תנאים מסחריים נוקשים המכרז הוא בעייתי מבחינה מסחרית. למרות זאת לשלב הגמר הגיעו משרדי הפרסום זרמון-גולדמן (שכבר לא קיים היום) וענבר-מרחב. הם הגישו פרזנטציות קריאטיביות בפני הנהלת החברה אך בתקציב זכה באומן שהגיש הצעת התקשרות, אך לא פרזנטציה.

מאז במשך כ-5 שנים התנהל התקציב בבאומן. הקמפיין המזוהה ביותר עם המשרד שזכה גם להצלחה גדולה בפרמטרים כמו דרוג הזכורות והאהובות היה הקמפיין בכיכובו של שון גיטלמן. בחודשים האחרונים עלה המשרד עם קמפיין בשפה חדשה ללא הפרזנטור הצעיר הוותיק. במקביל החלה להתנהל מערכה קשה בתחום המדיה בין זניט מדיה הרוכשת מדיה עבור באומן לבין זכיינית ערוץ 2 קשת, מה שהקשה על החברה לעלות במיקומים מועדפים.

רונן בזז בעלי קבוצת טורנדו טוען כי להפסקת ההתקשרות בין באומן לטורנדו אין קשר לבעיות בתחום המדיה או לביצועי הקמפיין החדש. לדברו "באומן-בר-ריבנאי הוא משרד מצוין ומומלץ, הקמפיין בכיכובו של שון היה הצלחה גדולה ויש לי הרבה דברים טובים להגיד על יורם באומן ויוסי לובטון, אבל אחרי 5 שנים הגיע הזמן להתרענן".