צפו: מרצדס E קלאס החדשה נחתה בישראל

משלבת כסטנדרט מערכות סמי-אוטונומיות לתמיכה בהיגוי, בבלימה ובהתחמקות מסכנות ■ המחיר:החל מכ-465 אלף שקל

חזון הרכב האוטונומי הולך ומתקרב לשוק הרכב. חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס בנץ לישראל, השיקה היום את הדור החדש של ה-E-Class, שמצוידות במערכות בטיחות סמי-אוטונומיות רבות, המבוססות על טכנולוגיית חישה באמצעות רדאר ומצלמות וישמשו בעתיד כנדבך בדרך לנהיגה אוטונומית מלאה.

המכוניות הנמכרות בארץ יצוידו כסטנדרט, בין השאר, במערכת בקרת השיוט האוטונומית -,Drive Pilot שמסוגלת לשמור מרחק מהמכונית שלפניה, לעקוב אחריה עד למהירות של 210 קמ"ש, לעבור בין נתיבים בצורה אוטונומית עם הפעלת האיתות ולשמור על היגוי בפניות.

בנוסף משלבת המכונית דור חדש של מערכת אקטיבית למניעת תאונות, שמזהה מראש מצבי תאונה בלתי נמנעים ומכינה את נוסעי הרכב להפחתה בעוצמת הפגיעה על ידי שינוי זווית המושבים, מתיחת חגורת הבטיחות, השמעת צלילי התראה ואפשרות להרחקה מהירה של המושבים מאזור הפגיעה.

מערכת נוספת היא מערכת בלימה אוטונומית היודעת לזהות הולכי רגל, להזהיר את הנהג מפני התנגשות עתידית ולספק תמיכה אופטימלית באמצעות בלימת חירום בעת הצורך. המערכות הללו נתמכות על ידי מערכת היגוי אקטיבית, שעובדת בסנכרון עם מערכת הסיוע בנהיגה ומסייעת בשמירה על יציבות הרכב בעת תמרונים.

האבזור כולל בין השאר צג מולטימדיה פנימי בגודל של 12.3 אינץ' עם שליטה מלאה מההגה, טעינה אלחוטית של טלפונים חכמים ועוד. בשלב הראשון יגיעו לארץ דגמי ה-E200 בנזין 4 צילינדרים (184 כ"ס) ודגמי הדיזל E220 (194 כ"ס) ו-E350d (258 כ"ס) עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 9 מהירויות. מחיר דגם ה-E200 בנזין יתחיל בכ-465 אלף שקל ואילו דגמי הדיזל יתחילו ב-470 אלף שקל.