חגיגת השכר בקק"ל: יערן מרווח יותר מ-60 אלף שקל בחודש

כמעט רבע מעובדי המרחב הצפוני בארגון נהנים מ-400 אלף שקל בשנה ■ קק"ל בתגובה: "הנתונים הוצגו כחלק מתוכנית ההתייעלות שעוברת קק"ל"

קק"ל / צילום: איל יצהר
קק"ל / צילום: איל יצהר

הרבה השתנה בשנתיים האחרונות בארגון קרן קיימת לישראל. הוא הוכפּף למבקר המדינה, היו"ר התחלף אחרי שעמד בראש הארגון הזה כמעט 10 שנים, והשנה הוא אפילו פרסם לראשונה את הדוחות הכספיים שלו. אבל דבר אחד לא השתנה במשך השנים: חגיגת השכר. "תוכנית חיסכון" בערוץ 2 ניתחה את התפלגות השכר בארגון. 

המשכורות השנתיות שאנשי קק"ל מרוויחים הן משכורות שבכירים בשירות הציבורי יכולים רק לחלום עליהן. אלא שכאן לא מדובר במנכ"לים או בסמנכ״לים. אלו סכומים שחוזרים על עצמם שוב ושוב ומוענקים לעשרות אנשים בארגון הזה.

בעוד שעלות שכר ממוצעת בארגון עומדת על 300 אלף שקל בשנה, כמעט רבע מהעובדים במרחב הצפוני נהנים מעלות שכר שנתית של 400 אלף שקל. 16 עובדים במרחב הזה נהנים מעלות שכר שמגיעה לכחצי מיליון שקל. ארבעה עובדים זוכים לשכר של יותר מ-600 אלף שקל.

קק"ל מבטיחה תהליך עומק של התייעלות ארגונית

השכר הגבוה ביותר במחוז הצפון ניתן למנהל אזור במרחב - יערן בכיר שאחראי על יערנים אחרים: הוא מרוויח שכר של כמעט 800 אלף שקל בשנה, כלומר 66 אלף שקל בחודש. גורמים בארגון אמרו לחדשות 2 כי הסיבה לשכר המופרז היא פשוט השתוללות בדיווח על שעות נוספות.

כמעט מחצית מהעובדים מרוויחים יותר מ-60 אלף שקל בשנה עבור שעות נוספות. אצל חלקם, הסכום מגיע גם ל-140 אלף שקלים ויש גם כאלו שמרוויחים 180 אלף שקל עבור שעות נוספות.

בקרן קיימת לישראל אומרים היום לחדשות 2 כי הם עובדים על קביעת מתכונת שעות אחידה ועל הצבת תקרת גג לשכר, אבל עד שזה יקרה הג'ובים בקק"ל ימשיכו להיות מכונת מזומנים.

מקרן קיימת לישראל נמסר בתגובה: "הנתונים שבכתבה הוצגו כחלק מתכנית ההתייעלות שעוברת קרן קיימת לישראל. מדובר בתהליך עומק של התייעלות ארגונית ותיקון ליקויי העבר, שקיפות ומנהל תקין. תהליך זה יחול על מרחב צפון, כמו גם על המרחבים האחרים וכל חטיבות קרן קיימת לישראל".

"מוטלת עלינו אחריות כבדה לניהול כספו של העם היהודי, ולכן אנחנו מבצעים תהליך זה במלוא האחריות ובעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. קרן קיימת לישראל תמשיך לפתח את הנגב והגליל, ולקדם פרויקטים המהווים מנוע צמיחה כלכלי לאזורים אלו לטובת תושבי הפריפריה ולמען צמצום הפערים בין הנגב והגליל למרכז".