עוה"ד השכירים רוצים הסכם קיבוצי ושיפור תנאים

הקימו ארגון שנרשם כבר כעמותה ומתחיל לצרף לשורותיו עורכי דין שכירים במגזר הפרטי ■ כל זאת, ללא ההסתדרות ותוך הצעת דמי חבר מופחתים

טקס ההסמכת עורכי דין מועד מרץ 2015/צילום: יוסי זמיר
טקס ההסמכת עורכי דין מועד מרץ 2015/צילום: יוסי זמיר

בשורה לאלפי עורכי דין שכירים במגזר הפרטי? בימים אלה מוקם ארגון עובדים לעורכי דין שכירים, שאף נרשם כעמותה ברשם העמותות.

את הארגון ייסדו ארבע עורכות דין: פזית גולן ממשרד עובדיה-צביקל בתל-אביב; ליאור מנדלסון ממשרד אפרת ואש ממושב ניר ישראל; עו"ד רחל ינאי מירושלים; ועו"ד מיטל גרף מתל-אביב, העוסקת בלטיגציה ודיני עבודה ומשמשת כיו"רית זמנית של העמותה, עד לקיום בחירות. את הארגון מלווה כיועץ משפטי עו"ד גל גורודיסקי, מומחה לדיני עבודה ופנסיה.

לדברי עו"ד גורודיסקי, מטרתו העיקרית של הארגון הוא לקדם את תנאי ההעסקה של החברים בו, במטרה לחתום על הסכמים קיבוציים עם מעסיקים. בנוסף ידאג הארגון לשיפור תנאי העבודה ותנאי הרווחה של החברים בו. 

עו"ד גורודיסקי מתייחס גם לחשש שעלול להתעורר בקרב עורכי דין, שאם יצטרפו לארגון יפוטרו מהמשרד בו הם עובדים: "חוק הסכמים קיבוציים קובע כי מעסיק לא יכול לפטר עובד ולא להרע את תנאי עבודתו בשל חברותו או פעילותו בארגון עובדים או בוועד עובדים", הוא אומר.

בימים אלה סיים הארגון את שלב ההקמה וההיערכות ומתחיל בפעילות פומבית וציבורית, כדי לצרף לשורותיו חברים ופעילים. ההצטרפות לארגון מתבצעת על-ידי מילוי טופס הערוך על-פי תקנון העמותה. ההצטרפות היא אישית לכל עובד ועובד, דרך הדואר האלקטרוני kidumadv@gmail.com.

בכוונת ארגון עורכי הדין השכירים לדאוג לכל עורכי הדין השכירים ולייצר תנאי מינימום להעסקת עורכי דין. רשאים להצטרף לארגון גם עורכי דין המשמשים כיועצים משפטיים בחברות פרטיות. אין בכוונת הארגון לייצג עורכי הדין המועסקים על-ידי המדינה, מאחר שאלה מיוצגים על-ידי ההסתדרות הכללית.

לדברי עו"ד גורודיסקי, דמי החבר בארגון יהיו בשיעור של 0.75% מהשכר ברוטו (פחות מההסתדרות) וישולמו רק לאחר חתימה על הסכם קיבוצי, שבמסגרתו יוסכם על שיפור זכויות.