צפו: פיתוח חדש של גוגל עשוי לחולל מהפכה בתחבורה בערים

Side Walk Labs, חברה בת של אלפבית, הגלגול הנוכחי של גוגל, רוצה לשנות לחלוטין את האופן שבו תושבי ערים חונים ומשתמשים בתחבורה ציבורית ■ איך זה עתיד להיעשות? כל הפרטים בווידאו

עיר חכמה / צילום: מהוידאו
עיר חכמה / צילום: מהוידאו

Side Walk Labs, חברה בת של אלפבית, הגלגול הנוכחי של גוגל, רוצה לשנות לחלוטין את האופן שבו תושבי ערים בארה"ב חונים ומשתמשים בתחבורה ציבורית. כך עולה ממסמכים שהגיעו לידיו של עיתון הגארדיאן הבריטי.

Sidewalk הציעה תוכנת ענן ששמה Flow לעיר שקולמבוס באוהיו, שזכתה בפרס בסך של 50 מיליון דולר במסגרת אתגר העיר החכמה של משרד התחבורה האמריקאי. על פי מסמכים וחילופי מיילים שהגיעו לידי הגרדיאן, החברה הציעה להשתמש בסובסידיות תחבורה לתושבים בעלי הכנסה נמוכה לטובת מימון שירותי נסיעה משותפת כדוגמת אובר, מה שידרוש מאותן הערים לשדרג את מערכות התשלום והניהול של חניות וחניונים, על מנת להגדיל את ההכנסות של העירייה.

Side Walk Labs הושקה על ידי גוגל ביוני שנה שעברה מתוך מטרה "לשפר את החיים בעיר לכולם". מאז החברה פיזרה מאות עמדות Wi-Fi חינמיות ברחבי ניו-יורק, וכעת היא מציעה לעיר קולומבוס 100 עמדות Wi-Fi וגישה חינמית לתוכנת Flow במשך שלוש שנים. השמועות אפילו מדברות על כך שהיא מעצבת עיר שלמה מאפס, המתוכננת מראש למכוניות ללא נהג.

Side Walk מקווה לעשות שימוש בשירותי הגוגל קאר על מנת לצלם ולמפות את אזורי החניה הציבוריים, לסנכרן אותו עם מידע ממדחנים וכך לכוון נהגים לחניות פנויות. החברה מקווה גם לשכנע בעלי חניות פרטיות להציע את החניה שלהם למאגר המידע של Flow מתוך מטרה לייצר "חניה וירטואלית" - מעין שירות AirBNB למכוניות, שיאפשר לבעלי עסקים ולאנשים פרטיים להשכיר את החניות שלהם בשעות שבהן הן פנויות.

מהמידע שגוגל אספה ומאין ספור מחקרים נוספים עולה כי 30% מעומס התנועה בערים נובע מחיפוש אחר חניה, כך שהתועלת ברורה.

שירותי הטכנולוגיה של גוגל עשויים להפוך את חווית הנסיעה והחניה בערים לקלה ופשוטה הרבה יותר, כזו שמתבססת על שירותי נסיעה משותפת, אך הם גם עלולים לחסל שירותי הסעה מסורתיים ולאלץ ערים להשקיע סכומים נכבדים בטכנולוגיות של גוגל ולהפוך ללקוחות שבויים של חברת הענק.