בעקבות נטפליקס ואמזון: יו-טיוב רד יתחיל להפיק תוכן מקורי

כדי לשפר את מעמדה בין ספקי הסטרימינג בתשלום תעלה יו-טיוב רד, שגובה 10 דולר בחודש, 6 סדרות בהשתתפותם של כוכבי יו-טיוב

"סטפ אפ". בקרוב גרסת הדוקו ביוטיוב / צילום: מסך מיוטיוב
"סטפ אפ". בקרוב גרסת הדוקו ביוטיוב / צילום: מסך מיוטיוב

יו-טיוב רד הופכת מבית לתוכן מקורי של יוצרי יו-טיוב לבית של סדרות בתקציבים גדולים. במסגרת מאמציה של החברה-האם של יו-טיוב, גוגל, לשדרג את שירות הסטרימינג בתשלום, המתחרה בנטפליקס, אמזון פריים ודומיהן, מוסיפה גוגל 6 סדרות מקור חדשות.

אחת מהן תהיה סדרה המבוססת על הסרט "סטפ אפ", שעליה היא הכריזה בכנס הווידאו VidCon. צ'נינג טייטום וג'נה דוואן טייטום, שכיכבו בסרט המקורי, ישתתפו בסדרה כמפיקים בפועל. הסדרה, של Lionsgate TV, תעקוב אחר רקדנים בבית ספר לאמנויות.

יו-טיוב עדיין לא הוכיחה כי ביכולתה להתחרות בנטפליקס ובחברות אחרות - הן במונחי פריצת דרך בתרבות הפופ או במונחי מספר מנויים משלמים (החברה לא פרסמה נתוני מנויים מאז ההשקה אשתקד).

שירות הפרימיום נטול הפרסומות יו-טיוב רד, שעולה 10 דולר בחודש, כלל עד כה תוכניות של יו-טיוברים, כמו פליקס פיודיפאי שיילברג, שהסדרה שלו, Scare PewDiePie, הוארכה לעונה שנייה.

5 הסדרות האחרות יהיו Buddy System של צמד הקומיקאים רט ולינק, קומדיה מתוסרטת בכיכובם של מולי שאנון וכריס פרנל מ"סאטרדיי נייט לייב"; תוכנית דוקומנטרית שעוקבת אחר היו-טיוברים דן האוול ופיל לסטר במסע ההופעות האחרון שלהם; תוכנית דוקומנטרית של מורגן ספורלוק, יוצר "לאכול בגדול", והיו-טיובר שיי קארל באטלר, העוסקת בכמה מהיוצרים הגדולים ביותר של יו-טיוב; קומדיית אנימציה בכיכוב מבקרי המשחקים SeaNanners, TheMrSark ו-VanossGaming; וסדרה חינוכית של יוצר Vsauce, המדען מייקל סטיבנס.

מנכ"לית יו-טיוב, סוזן ווצ'יסקי, אמרה כי סדרות וסרטים מקוריים הם אחת הסיבות העיקריות לרכישת מינויים ליו-טיוב רד, "עם קהל צופים שמתחרה בתוכניות כבלים דומות". יותר ממחצית הצופים בתכנים המקוריים של יו-טיוב רד עושים זאת במכשירים הניידים, לדברי ווצ'יסקי.