ניודים: הוט מובייל גייסה 100 אלף מנויים במחצית 2016

גולן טלקום איבדה 41 אלף מנויים במחצית הראשונה של השנה ■ סלקום איבדה 3,000 מנויים, פלאפון - 4,200, ופרטנר - 5,700 ■ בקרב החברות הוותיקות יש להתייחס לנתונים בספקנות

חברת גולן טלקום מסיימת את חצי השנה הראשונה של 2016 עם אובדן של 41 אלף מנויים נטו (מנויים חדשים מינוס נוטשים) - כך עולה מנתונים מדויקים של סוף החציון שהגיעו לידי "גלובס". לגולן התניידו 108 אלף מנויים חדשים, לעומת 149 אלף מנויים שנטשו אותה. בקצב הזה גולן יכולה לסיים את השנה עם פחות 100 אלף מנויים, וזה כבר מתחיל להיות מספר משמעותי שעשוי להוריד אותה לפחות מ-800 אלף מנויים.

המנצחת של החציון היא כצפוי הוט מובייל, שמסיימת את החציון עם גיוס חיובי של 31 אלף מנויים - עדות לכך שהחברה עלתה על מבצע שמספק את הסחורה (שני קווים ב-60 שקל לחודש למשך שנה).

מפעילות הסלולר הוותיקות מסיימות את החציון בגיוס שלילי אם כי לא משמעותי, של אלפים בודדים של מנויים נוטשים. סלקום איבדה 3,000 מנויים, פלאפון איבדה 4,200, ופרטנר איבדה 5,700 מנויים נטו.

יחד עם זאת, יש להתייחס בצורה ספקנית לנתונים אצל פלאפוןשכן כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", החברה מדווחת על מספר המנויים שלה באופן שנוי במחלוקת, ומכאן שיש לקחת את הנתונים של הניידות עם קורטוב גדול של ספקנות.

בקרב המפעילות הווירטואליות, חברת טלזר הולכת וצומחת, ובחציון היא הצליחה לגייס כ-14 אלף מנויים חדשים נטו; ואחריה מדורג רמי לוי, שגייס חצי ממנה. 

ברבעון השני מעניין לראות שהמפעילות הוותיקות דווקא הצליחו לעבור לגיוס חיובי. אם מתעלמים מהבעיות בדיווחים, זה אומר שהנטישות אצלן היו בעיקר ברבעון הראשון, וייתכן כי הדבר מעיד על חולשה אצל גולן ברבעון השני שממנה הן הרוויחו. הוט מובייל ניצחה גם את הרבעון השני עם תוספת של 12,500 מנויים נטו, וגולן טלקום איבדה 35 אלף מנויים. בחודש יוני הנתונים מראים כי הוט מובייל גייסה 3,300 מנויים חדשים, וגולן איבדה 10 אלפים מנויים חדשים.

טלזר המשיכה לנצח גם ברבעון השני וגייסה 7,000 מנויים - פי שניים מאשר רמי לוי.

יש לשים לב להיקף המצטרפים החדשים אצל גולן, וניתן לראות שישנה ירידה חדה במספר. לעומת זאת, אצל החברות הוותיקות, פלאפון מתחזקת עם 3,000 (?) מנויים חדשים, כאשר סלקום ופרטנר מסיימות את החודש עם גיוס חיובי נמוך מאד של כמה מאות מנויים בלבד.

לסיכום החציון ניתן לומר כי הוט מובייל מנצחת ומצרפת אליה הכי הרבה מנויים, ולמספרים אצל החברות הוותיקות אין הרבה משמעות, ועד שלא ניתן יהיה לאמת את הנתונים, אין להם הרבה משמעות - מה שאומר שהדיווחים על מספר המנויים הסלולריים בישראל מנופחים ובעייתיים מאד.