ההפרדה המבנית בבזק אינה צפויה להתבטל בזמן הקרוב

שימועים מורכבים במשרד התקשורת עשויים להימשך חודשים ארוכים במיוחד ■ ההתנגדות לביטול ההפרדה הולכת ומתעצמת הן מצד האוצר והן מצד המתחרות

משרד התקשורת אינו ממהר אף הוא לבטל את ההפרדה המבנית בין החברות בקבוצת בזק - כך עולה משיחה שקיימנו עם בכיר במשרד התקשורת. המשרד צפוי לפרסם שימוע נוסף בעניין זה בשבועות הקרובים. 

בניגוד לעמדה אותה מציגה בזק לפיה הרגולציה בעניין נקבעה כבר בימי השר כחלון כשר תקשורת ב 2012, וכי ביטול ההפרדה צריך להתבצע באופן מיידי וללא תנאים, מסתבר כי משרד התקשורת סבור כי יש לקבוע הסדרה מורכבת בשורה ארוכה של נושאים בטרם תבוטל ההפרדה המבנית בין החברות בקבוצת בזק.

נזכיר כי בנוסף, וכפי שפרסמנו אתמול, משרד האוצר מתנגד לביטול הפרדה המבנית בין בזק ל-yes, וצפוי לעגן במסגרת חוק ההסדרים מגבלה שלא תאפשר את ביטול ההפרדה עד אשר מתחרים חדשים ישיגו נתח שוק משמעותי בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית. יחד עם זאת נראה כי משרד האוצר לא יתערב בנוגע לביטול ההפרדה עם בזק בינלאומי.

ל"גלובס" נודע כי השימוע אותו אמור משרד התקשורת לפרסם בעניין, צפוי להתייחס להסדרה של השוק הסיטונאי על גבי תשתית הסיבים האופטיים אותה פורסת החברה, אשר אינה כפופה, כרגע, לחובת מכירה לשימוש המתחרים.

כמו כן מבקש המשרד לקבוע כללים שיבטיחו שבזק לא תוכל להפלות בין ספקי שירות אשר יעשו שימוש בתשתיותיה לבין השירותים המסופקים על ידה ללקוחותיה. לא מן הנמנע כי בזק תידרש לשינויים מבניים וארגוניים על מנת להבטיח שימוש שוויוני ובלתי מפלה. עוד צפוי המשרד לעסוק בשיפור ההסדרה של אותם שירותים סיטונאיים אשר בזק נדרשה לספקם והיא מערימה קשיים ואינה מספקת אותם עדיין - שירותי תשתית פאסיבית ושירותי טלפוניה.

כזכור בזק טענה כי אינה מסוגלת טכנית לספק שירותי טלפוניה, וכן עד היום היא אינה מספקת שירותים פאסיביים למרות שחלפה יותר משנה ממועד תחילת ההסדרה.

מדובר, כאמור, בנושאי הסדרה מורכבים אשר המשרד כשל עד היום בהסדרתם ולכן צפוי כי הפעם יעמיק את עבודת ההכנה וההסדרה, ולפיכך צפוי הטיפול בנושאים אלו לארוך חודשים ארוכים ואף למעלה מכך. לבזק מדובר בבשורה לא פשוטה שכן המשמעות היא שההפרדה המבנית לא תבוטל בטווח הנראה לעין, וביחס להפרדה עם חברת יס, ולאור התנגדות האוצר, יתכן כי לא תבוטל אף לא בטווח של שנים.