ניו-יורק שהישראלים לא מכירים: המלצות לטיול יוצא דופן

מיליון ישראלים מגיעים לניו-יורק מדי שנה, כשרובם המכריע מבלים בעיקר במנהטן, ורק בודדים יוצאים מהעיר לטעום קצת מהקסם שיש לאמריקה להציע ■ קבלו המלצה לטיול לא שגרתי

צ'ק אין, קורנינג ניו יורק/ צילום : מתוך הוידאו
צ'ק אין, קורנינג ניו יורק/ צילום : מתוך הוידאו

בשנת 2015 הגיעו לניו-יורק יותר מ-230 מיליון תיירים, כמעט מיליון מתוכם הם ישראלים. רובם המכריע מעבירים את זמנם במנהטן, ורק בודדים יוצאים לנפוש באתרים הפזורים במדינת ניו-יורק.

העיירה קורנינג מפורסמת בעיקר בזכות מפעל כלי האוכל הנושא את שמה, אולם במקום תוכלו לבקר גם במוזיאון זכוכית מרשים. קורנינג היא כמובן רק דוגמה אחת לשלל העיירות שבמדינה, בהן תוכלו לספוג אולי את אמריקה של פעם, זאת שראיתם רק בסרטים.

הרבה מוזיאונים העוסקים בהיסטוריה של ארה"ב ובספורט, בעיקר בבייסבול אך לא רק. האטרקציה המרכזית מתמקדת בנופים ובמרחבים האינסופיים.

השהות באפ-סטייט גם זולה משמעותית: מלונות שיעלו 400 דולר בעיר, יעלו כ-120 דולר כשמגיעים לוורוויק למשל.

הדרך המומלצת לטייל באזור היא באמצעות רכב שכור או באמצעות תחבורה ציבורית במחיר שווה לכל נפש: למשל, עבור אוטובוס מניו-יורק סיטי לאלבני (בירת מדינת ניו-יורק) תשלמו כ-8 דולר. עונת הסתיו היא המומלצת לביקור במדינת ניו-יורק, כי בעת הזאת מתווספים גם צבעי השלכת לנופים המרהיבים

הטיול באפ-סטייט ניו-יורק מתאים מאוד למשפחות שנחשפות לתרבות האמריקאית במיטבה ולנופים המרהיבים והפתוחים שיש לה להציע, אולם הוא גם מתאים לחובבי היין שביניכם. האזור משופע בכרמים וביקבים, במבשלות בירה ואלכוהול. 

לגבי מזון, באמריקה כמו באמריקה אפשר למצוא ארוחות ענקיות במחירים זולים, כולל מזון כשר, או להצטייד בסופר - במחירים נמוכים מאלה שאנחנו מכירים.

משך הטיול המומלץ באפ-סטייט ניו-יורק הוא בין שבוע ל-10 ימים לפחות, וזאת בשל המרחקים בין העיירות, וגם משום שבכל זאת תרצו להשאיר לכם מספיק זמן בילוי במנהטן, העיר שלא עוצרת לרגע.